Kylslaget

Det är då ingen vidare värme får jag säga. Nu är jag inte någon frysekylling precis med min svarta päls men det har inte varit mysigt att ligga ute heller. Igår var vi på Revinge och spårade och där var det snålblåst. Bekom inte mig men Matte gnällde. Mitt spår var roligt, det var Zicos Matte som gått ut det. Fast där körde runt en dam i rullstol som rastade hundar kors och tvärs i en del av spåret och där hade jag bry att sortera ut allt vill jag lova. Och så blåste det ju så i vissa vinklar fick jag ringa lite. Missade en "pinne" som Matte berättade var en liten läderbit. De andra pinnarna hittade jag och fick mjukost för. Sedan blev det lite uppletande också innan vi begav oss hemåt.

Sen var det trista i kråksången att Matte skulle iväg och jobba natt. Jag kom lite ur fas, sov dåligt och så vaknade Knappen vid femsnåret och då kunde jag inte alls somna om, längtade hem liksom. Fick vänta ända tills kl tio innan Matte kom men då blev jag jätteglad. Vi grattade Dagismatte lite på Mors Dag. Av mig (ville ge något till min Dagismatte även om hon inte är min riktiga mamsa) fick hon en bra spade så hon kan gräva bättre. Av Matte fick hon fler trädgårdshandskar, favoritdricka, blåbär och choklad. Dagismatte är lite rolig för hon tycker handskarna hon får av Matte är för fina för att användas. Till slut kommer hon att ha hur många som helst om hon inte sätter fart och sliter lite på dem.

Dagen sedan har varit lugn, jag har känt mig trött och vilat mycket. Tydligen får man inte det för då kommer Matte sättande med en termometer för hon tror jag är sjuk. Nä, det är Matte som inte fattar att man måste vila mycket! Matte har också varit lite avslagen men fixat lite inomhus. Vi var ute en stund inann men sedan kom regn och då var det inte mysigt att gnaga ben ute längre. Nä, sängen är bäst!

Ny vecka imorgon. Matte till T-lilla :( Men inte på onsdag :D Och hon ska inte jobba på flera helger nu så det blir skönt.


Kommentarer
Postat av: Heleen och Zico

T-lilla eller A-Laval,skit samma tror jag. Tur att vi har våra träningar att se fram emot. Och kanske en tur i Lakritsskogen - hoppas vi kan få en sådan i veckan som kommer.

Tass&Kram

H&Z

2010-05-30 @ 22:11:27
Postat av: Wallander

Vi får verkligen hoppas att vi får lite mera värme snart, men det behöver inte bli för varmt heller, lagom är bäst tycker jag :-)



Det är bra att du vilar när du känner att du behöver det... borde du påminna din matte om oxå då & då :-))))



Om erbjudandet fortfarande kvarstår så tittar jag & flocken mer än gärna ut på fredag.



Pusselipuss

2010-05-31 @ 23:49:55
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0