När Lakrits kom till jorden...

GRATTIS PÅ 4-ÅRSDAGEN ÖNSKAR MATTE MED EN LITEN SÅNG!!!

När Lakrits kom till jorden,
det var i maj, när göken gol,
sa Matte att det lyste
av vårgrönt och av sol.

Sjön glittrade som silver,
och körsbärsträdet stod i blom,
och svalan kvick och munter
just hit med våren kom.

Gullvivans plym sågs vaja,
bofinken slog så glada slag,
då blev jag döpt till Lakrits
ty Lakrits, det är jag.

Och därför, säger Matte,
så är jag nästan alltid glad,
jag tycker hela livet
är som en solskensdag.

(Text: Alice Tegnér med modifikation från Matte)

Ja tänk vad tiden går fort. Idag fyller "lilla" Lakrits fyra år. Matte sitter på jobbet och skriver detta, Lakrits är på Dagis där hon har det så bra så bra.

Min älskade Lakrits, utan dig vore ingenting som det är. Du fyller mitt liv med glädje varje dag. Dina vilda upptåg, dina upprymda öronbedövande skall, dina glada svansviftningar, roliga miner, sötaste magen och så mycket mer. Idag ska du firas. Jag har bjudit in Dagismatte, Vildhusse och Knappen till firning på Solgläntan kl 20 ikväll. Innan dess, när jag kommer hem, ska vi ha roligt med spår, kanske lite träning och så en tur runt din käraste sjö. Och du såg väl vilka fina paket från dina kompisar jag bar in igår när vi kom hem från träningen. Och vet du, nu ska jag berätta om min största present till dig som inte går att slå in. Det är att vi ska åka på spårläger en hel vecka till sommaren, sista veckan i juli närmare bestämt till Sydöstra skånes BK. Zico ska också dit och Nisse så det blir allt ett litet flattegäng! Igår fick jag bekräftelse på mailen att allt är ok. Toppen eller hur?! Då får du göra det du gillar allra bäst, nämligen spåra. Men oroa dig inte, du får några mjuka paket också ikväll av mig!

Puss & kram till min Lakritsplutt!


Kommentarer
Postat av: Wallander

GRATTIS GRATTIS min finaste!



Vilken kanonfin sång av matte Marie och inte allra minst spårlägerpresenten.



Hoppas du får en jättehärlig dag/kväll... firad vet jag att du kommer att bli ända ut i tassarna :-)



Nospussar & svansviftningar i massor.



Ps. Flocken hälsar & grattar så klart oxå

2010-05-25 @ 08:33:27
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Elliot

Grattis Lakkan min allra bästaste vän =D

Håller med din matte : att utan dej vore inget som det är vilket skulle vara lika med;SKITTRIST!



Ha en toppenkväll med din familj.

puss&kram från

Elle-Pelle-Päronplutt

2010-05-25 @ 18:03:46
Postat av: Zico och Helene

Vi vill också gratta "världens bästa Lakritstroll"!

Grattis och Tass&Kram

Zico och matten

PS. Fast lite tjurig var du igår på "fjärren" :D

2010-05-25 @ 19:03:36
Postat av: Vira och Berit

Grattis på födelsedagen Lakrits!

Tänk att vi är FYRA år nu! Tiden går så fort.

Hälsa matte också!

2010-05-25 @ 21:20:03
Postat av: Lakrits

Tack så mycket Matte för sången och presenterna och tack till mina polare för era grattis! Ni är toppen allihopa!



Zico & Helene: Jag har gjort fina fjärrar både igår och idag. Kände inte för det i måndags bara.

2010-05-26 @ 21:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0