Badväder och grilldags

Igår och idag har det varit riktigt varmt. Härligt om man har tillgång till bad då och då, vilket har har haft. Har badat både i sjön och i Dagisdammarna. När man sedan är våt ligger man i solen och njuter, när man är halvtorr flyttar man till skuggan och när man är torr ligger man under cypressen.


Lilla jag i Ekholmssjön

Matte pluggade lite pliktskyldigast under dagen men vid femsnåret lade hon definitivt ner verksamheten. Istället stektes kycklinhjärtan till mig och blodpuddingspluttar torkades i ugnen. Tvättlina sattes upp ute och lakan hängdes på tork. Ett par gånger sprang Matte och kollade i böckerna men sedan upphörde det tramset och nu verkar hon försöka inte tänka på allt hon läst.

Ikväll blev vi injudna till korvgrillning på Dagis, närmare bestämt utomhusgrillning vid Vildhusses egenhändigt gjorda eldstad. Matte fick ansvar för korvarnas väl och ve. Brasan brann med hjälp av stockar som jag hämtat hem och som Vildhusse sågat i lämpliga bitar. Snacka om att förtjäna sin korv alltså. För självklart fick jag och Knappen en tjocking var.


Matte pysslar om korvarna. Jag vaktar i bakgrunden.



Jag dricker damm. Knappen var tvungen att kolla in Matte så han lämnade drickstället.

Nu börjar det bli dags att förbereda läggning. Många klockor ska ställas så att inte Matte försover sig på denna viktiga dag. Det vore allt snopet!

Imorgon blir det allt lite roligheter efter Matte är klar tror jag bestämt. Men först ska jag vara på Dagis och där får jag allt hålla tassarna för Matte mellan nio och två.

Tjingeling!
/Lakrits

Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Jag håller också mina tassar. Men det går säkert bra. Matte är säker hon. Ge henne en lycka tillpuss från mig!

2010-05-20 @ 22:25:17
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Du kan allt vältra dig i härligheter :-)



Din matte fixar det imorgon, men bara för sakens skull så håller vi allt vad vi kan!!!



Kramizar

2010-05-21 @ 00:35:20
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Zico 8 år

Tusen tack för uppvaktningen idag! Så många paket, så många roliga och smaskiga saker! Ni är bara för snälla och gulliga <3

En liten grej "smugglade" matte undan, för den tror hon passar jättebra som belöning när jag är klar med alla min tomslag.(Boll, lurvig sak och pip!)

Tass och Kram

Zico

PS. Du Lakrits, ta hand om din matte ikväll, hon verkade helt slut när matte träffade henne idag på Satchmos. Nu håller vi tummarna att tentan gick bra. Vi ses på söndag!

2010-05-21 @ 19:15:28
URL: http://www.zicolino.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0