Annorlunda besök

Matte jobbade nattajour och jag var på Nattis under gågna natten. Alltså hämtades jag vid halv tio snåret precis som det ska vara. Vi åkte hem, gick runda runt sjön och hade det skönt. Men sedan började Matte fixa äppelpaj och jag förstod att någon skulle komma.

Vid tolvsnåret dök besökarna upp. En av Mattes kompisar från pluggtiden men hon har nu familj med två små tvåbeningar. De minsta tvåbeningar som har angjort Solgläntan. Jag försökte vara en duktig hund men det blev väldigt ansträngande för mig som inte är van vid barn att hålla reda på så allt blev bra. Till sist var jag så utmattad att jag lade mig under bordet. Men även där kom den glada lilla tjejen och ville leka. Men då ryckte Matte in och fredade mig så att jag fick vila. Sedan gick det bra en stund igen. Men hujedamig vad trött jag blev av hela arrangemanget! Och så skönt det var att gå på promenad själv med Matte igen.

Dagarna går fort. I torsdags var vi en sväng till Lomma och tränade. Lagom innan regnet kom faktiskt för sedan öste det ner mest hela natten. Igår var Matte ju ledig på dagen och lite av varje blev gjort (fast kanske inte så mycket i slutändan).

En av mina viktiga uppgifter här i skogen är förresten att patrullera området runt sjön så ofta som möjligt. Ber att få meddela att min favoritbadbrygga behöver fixas till lite, annars kanske den inte klarar en vinter till.




Nä, nu är både jag och Matte väldigt trötta och det blir raka vägen till sängen!

Natti-natti
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Ville bara tacka för tassvinkningen. Lyfter från Arlanda fem över tre imorgon. Flyger till London och sedan vidare till Honk kong innan jag till slut landar i Brisbane efter 36 timmars resa. Jag skickade nospussar via matte. Hoppas du får dem. Ses till jul!

2010-11-13 @ 22:27:14
Postat av: Medicinpinnen

Hoppsan... blev visst lite rolig avstavning med ett k för mycket i Hongkong. Men det bjuder jag på. Har uppdaterat min blogg och nu är det fritt fram att kommentera.

2010-11-13 @ 23:32:32
URL: http://yoganilla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Heathrow... ska ata lite nu.

2010-11-14 @ 20:24:10
Postat av: Anonym

Ja, det var ju jag, Medicinpinnen, som skrev forra inlagget. Men det gissade ni val. Krama matte fran mig.

2010-11-14 @ 20:25:05
Postat av: Wallander

Skönt att du fixade det småtvåbeningsbesöket så bra... inte lätt alltid att försöka koppla av när man inte är van vid dem.



Bra att du håller koll på ditt område... hoppas verkligen att T-bryggan fixas tills BEACH-2011!



Så mysigt för medicinpinnen att åka iväg... skall hon vara borta ända tills jul?



Ha det gott, jag har repat mig bra nu, så förhoppningsvis kan vi ses om en dryg veckas tid :-)



Pusselipuss

2010-11-14 @ 20:32:14
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Lakrits

Heathrow...låter farligt! Ta det försiktigt. Du har ju ingen svans att vara rädd om, annars är det ett stort problem på folktäta områden för min del!



Vad skönt att du mår bättre igen min Wallis! Jag kommer så fort jag får lov!



Tass & kram

2010-11-14 @ 21:07:16
Postat av: Medicinpinnen

Jag är hemma den 19 dec och kommer sen ner till Skåne den 21 dec för att fira jul i Skåneland. Heathrow var inget för svansfolk. Jättemycket folk överallt. Men Hongkong airport är stor och ren med heltäckningsmattor överallt att ligga på. Och inte lika många människor per yta. Så här skulle ni nog trivts. Fast de är rätt mkt för regler här så kanske inte ändå...



Kram från mig

2010-11-15 @ 16:00:03
URL: http://yoganilla.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Usch, regler tycker jag inte om. Och Hong kong vill jag absolut inte till. Jag trivs bäst hemma, åka o träna i Lomma och Sandby, spåra på Revinge, hälsa på polarna häromkring och kanske kansek en tur till Stockholm då och då (om jag slipper t-banan).

2010-11-15 @ 21:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0