Vardag igen

Idag var det Dagis som gällde för mig. Kvart över sju lämnades jag. Men betänk då, det är avservärt mycket senare än när Matte var i T-lilla för då lämnade jag halv sex! Urk vad tidigt. Nu masar vi oss ur sängen klockan sex ungefär. Betydligt bättre alltså.

Dagismatte och Vildhuse var så glada att ha mig där igen. Även Knappen var glad även om han surade lite över mindre uppmärksamhet. Han till och med tog några av mina saker och bar ut för att någon skulle se honom! Tror knappt jag sett honom bära grejor förr!

När Matte kom var hon lite trött i skallen men ändå nöjd med dagen, verkar vara ett bra ställe hon ska jobba på, det lilla hon sett hittills. Jag håller tassarna för att det fortsätter så för om Matte trivs på jobbet blir hon så mycket gladare när hon är ledig också :D

En långrunda blev det ikväll. Imorgon blir det nog lite kuligheter på kvällen och sedan kommer faktiskt Syster Medicinpinnen på besök och då får man en till att härja med på Dagis under fredagen vilket inte alls är fel!

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0