Vatten vatten....

....bara vanligt vatten. Fast i rätt stora mängder kommer det ner från himlen. Både igår och idag har regnet dominerat. Blöta har vi blivit jag och Matte och det är vi inte ensamma om. Igår skulle Vildhusse klippa gräsmattan hos oss på Solgläntan. Han klarade av det mesta innan regnet brakade löst men inte riktigt och envis som han är ville han ju bli klar. Så här såg det därför ut...


Glad är han Vildhusse trots regnet.

Idag lämnades Lova på verkstan igen för bromsarna krånglar. Tradigt. Men Matte ska inte betala för arbetet utan bara för delar som byts för något är det ju som dom inte har klurat ut kring vad som är fel. Tyvärr blev inte Lova klar idag så Matte har en tradig lånebil där det är alldeles för trångt för mig i framsätet så jag kan knappt svänga runt rumpan. Jag brukar ju åka fram när jag ska mellan Solgläntan och Dagis för det är bara skogsväg.

I eftermiddags var vi hos Lisa i S Sandby på privatlektion. En hel timme tränades Matte och jag. Det som är kul där är att Matte får jobba minst lika mycket som jag, ja kanske rent av mer :D Och mycket godis och bus utdelas om jag är på hugget.

Imorgon och resten av veckan ska Matte jobba. Men vi får se fram emot nästa helg och om bara en och en halv vecka bär det av på en liten Stockholmstripp i hela fyra dagar. Men hu vad det börjar bli mörkt om kvällarna. Jag fick ha blink på när vi var ute ikväll och klockan var inte mer än halv åtta när vi kom hem. Men låt oss inte deppa över det. Nu är det sängdags för mig! Ska gå och drömma om smaskigt godis som Matte har beställt från Olivers som vi väntar hemleverans av!

Tjing tjong!
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Zico-Bus

Yes! Så blöt man blev igår på kvällsrundan. Matte har köpt ett fint regntäcke till mig, men det tycker jag inte är så mysigt .... känner mig "inpackad":D Blev i alla fall lite handdukstorkad innan jag äntrade sängen :D

Vi ses på torsdag hoppas jag ....

GoNatt

Zico med matte

2010-09-21 @ 21:27:28
Postat av: Wallander

Är det typsikt din Vildhusse... inget stoppar honom :-)



Vad skönt att Lovas bromsar nu verkar bli fixade ordentligt. Tur att du har nära till dagis nu när lånebilen inte är så stor.



Det skall bli så roligt och se resultatet av alla Lisa lektioner snart... synd att det inte kommer att bli redan på lördag :-(



Idag har det ju varit kanonväder... hoppas det håller i sig lite så nu ett tag.

2010-09-22 @ 00:06:01
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0