Förbättring

Matte mår bättre igen. Hon är inte som vanligt, hon är trötter, fortfarande risig i kistan men ändå mer som vanligt. Idag har hon varit så pass som vanligt att hon fick släpa sig till jobbet. Annars får hon inte ihop det påstår hon, måste kanske jobba över och så. Det är ju inte kul så bäst då att hon får gå dit. Fast om jag har riktig flax får hon inte gå till sin jour på fredag natt för att hon kanske inte säkert är smittfri (förklaring för den oinvigde: när Matte inte är jour jobbar hon på en mottagning och har bokade patienter - där är det tydligen inte så riskfyllt som om smittan kommer in på sjukhuset). Ingen blir gladare än lilla jag om hon måste vara hemma :)

För övrigt fortsätter jag naturligtvis att ta mina sköterskeuppgifter på stort allvar och ligger som ett klossvak hos Matte nattetid. Tack för alla uppmuntrande tilrop till mig när det gäller min passning av Matte!

En rolig nyhet är att Elliot har fått en ny kattkompis som heter Salsa. Det heter mina ena syrra också. Hoppas jag och katt-Salsa kan bli lite polare. Normalt sätt är jag ju inte så överförtjust i katter men Elliots kompis kan jag ju inte bara rata rakt av. Måste ju ge henne en chans först. Annat är det med katter som utan tillstånd besöker mina domäner nattetid. Det gillas INTE.

På Dagis har bäcken kommit igång efter vintern och nu dricker jag både av den och dammarna igen. Vildhusse har haft sorg för alla hans fiskar har dött av vintern och all is. Även de stora karparna som ska rensa dammarna har fått sätta livet till. Mycket sorgligt. Nu är frågan om han ska våga köpa nya fiskar igen eller om dom går samma tråkiga öde till mötes nästa vinter. Det har ju varit ruskigt kallt senaste två vintrarna. Skönt att det är vår. Egentligen tycker jag det är som skönast nu. För sen blir det för varmt för lilla mig, då måste jag bada för att hålla mig sval. Förresten så premiärbadade jag i fredags i "min" sjö. Härligt svalkande. Matte hojtade att jag skulle komma upp men jag hade ingen brådska :)

Natti-natti!
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Elliot

Vad skönt att din matte börjar bli bättre ....äntligen!

Klart att du måste försöka gilla min Salsa.Oss emellan så e hon ganska söt och så har hon något gulligt "krabbliknande"sätt att komma gående på när hon försöker gosa med mej =)...tror faktiskt att hon tycker att jag duger rätt bra,i varje fall nästan lika bra som annat kattsällskap...

2011-04-07 @ 14:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0