Mattes födelsedag

Idag är det Mattes födelsedag. Och så uppvaktad hon har blivit! Dessutom har vädret varit riktigt fint och ledig har hon varit och allt!

Vi började med lite sovmorgon, sedan åkte vi och tränade en sväng och därefter badade jag av mig i Pudesjön. Sedan åkte vi och jagade rätt på en tårta att bjuda på. Sedan hem till Yster som hade vaknat och varit ute på joggingtur. Då blev det paketöppning för Mattes del. Kolla in så fina saker hon fick...

...av Elliot med Flock!



Wow vad fin den är!


 
Kolla in alltså...en linnehandduk med Biscottirecept på. Så fiffigt för jag heter ju Biscotti i papperna. Jag tjatar på Matte att hon måste baka till mig.


....av Flocken Lindeblad:


En tasstvättare! 


Matte demonstrerar! 


Ett jättegulligt fågelhus!


En jättegeting...


Med sugproppar och termometer! Att fästa på fönstret! Fiffigt!

Av Lindeblads fick Matte också ett dragkroksskydd med en hund på som apporterar en fågel. Så fiiin. Men den sitter på bilen och kan inte bli fotad i mökret. Likaså fick hon en superskön skjorta men den har varit på hela dagen och kom inte med på bild!

....av Dagismatte fick Matte bland annat:


Äntligen kan de som kommer på besök få "riktigt" kaffe !

Vildhusse hade i smyg medan vi var i väg i förmiddags planterat en syrenhäck till Matte på den sidan där granhäcken kapades ner i februari. Väldigt fint blev det. Det var raskt jobbat Vildhusse! 

Av Syster Yster har Matte fått välbehövliga skönhetsprodukter. Av mig fick hon ett planteringsbord!

Ja det var väldigt vad Matte har blivit grattad. Nästan så man kan tro hon fyller jämt eller något men se det gör hon verkligen inte. Men Matte tackar så jättemycket i alla fall för superfina och fiffiga presenter! 

Nu ska vi avnjuta en födelsedagstårta som Syster Yster komponerat och jag hjälpt till att göra! Syster Yster hejade på mig när jag med noggrann tassföring höll i spritsen!



Lilla jag fick faktiskt också en present idag nämligen ett välfyllt påskägg från Walle med Flock!

Så smart tänkt! Lättost, smala vildchips, tandrensning och en jättesöt leksak!

Natti-natti
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Elliot

wow vilka massor av jättefina o braiga saker!

men de e väl för att du alltid är så himla snäll mot oss...å x-tra snäll mot oss 4-beningar =)

hej då vi ses,

puss&kram från mej o min lilla katt...



ps.den där tasstvätten såg himla fiffig ut!

2011-04-23 @ 11:21:08
Postat av: Wallander

Det är så roligt att ge när det dessutom blir så uppskattat :-)

Snart är det din tur att fylla år... MOR muttrar om att de blir svårare och svårare att hitta på saker... men hon brukar lyckas tillslut och det gör hon säkert även denna gång.



Ytterligare en fräck skylt matte fick... ingen som kan ta miste på vart man kommit.

2011-04-23 @ 15:55:19
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0