Snörull

Alltså...Syster Ysters tillhåll är ju bra. Hon bor nära skogen och jag kan springa lös där. Yster och Dagismate har gått ut med mig på dagarna medan Matte har varit på kurs. Men på kvällarna går ju Matte med mig och så även ikväll. Det är rejält halt men vi tassar fram ändå. Bäst är när vi går in i skogen och sedan över Hammarbybacken. Ikväll var där dessutom fusksnö, kanonerna var igång. Jag fick fnatt, rullade åtta varv, sprallade och masserade ryggen och sedan sprang jag runt Matte. Jättemysigt var det! 

Nu håller vi lite kväll och väntar på Yster som är och jobbar. Imorgon är Mattes sista kursdag, hon slutar lite tidigare då. Sedan har vi kväll med Syster Pernilla för Yster reser iväg över helgen. Till hemresan på lördag morgon har Matte beställt "hundtaxi" som hämtar oss och kör till stationen så vi slipper t-banan. Skönt! Sen hoppas vi på att vädret är bra så vi kommer hem som planerat. Ska bli skönt att komma hem till skogen igen!

Stadshälsningar
/Lakrits

Kommentarer
Postat av: Wallander

Du ser nu är det snart fredag och matte är färdig med sitt kursande för denna gång.



Jag kan se dig framför mig när du snörullar. Här hemma är det rena busvädret ikväll... blåser & regnar utav bara den!



Låter som en superbra idé med hundtaxi till stationen på lördag! Trevlig hemresa!

2011-12-08 @ 23:37:27
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Elliot

Haha,att rulla ÄR toppen....ja du vet =)

Förstår att det ska bli skönt att komma hem.



Vi ses kanske på söndag...under tiden sjunger jag

lilla odan,lilla odan,lilla odan....

2011-12-09 @ 19:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0