Vilken Jul

Man kan få oväntat besök...som i kaffereklamen. Det blev faktiskt så. Åtminstone lite oväntat. För Syster Yster damp ner på Solgläntan för ett par dagar sedan. Tur att Matte hade hunnit klart renoveringen av Ysters rum! Nu har vi haft den stora förmånen att rå om henne och faktiskt även imorgon för hon åker inte förrän tisdag morgon. Härligt!

Julafton, dvs igår jobbade Matte natt. Jag fick vara på Dagis men det gick ingen nöd på mig där, jag fick mat, kärlek och god sömn. Innan Matte begav sig till jobbet hade vi julklappsöppning hemma på Solgläntan. Jösses du milde vad vi fick många presenter. Helt fantastiskt fina, vackra, nyttiga och goda saker. Walle stod för det romantiska, jag fick en underbar fotobok från honom om många härliga ögonblick ur våra liv. Ett stort hjärta fick jag också där det finns foton på alla mina bästa vänner. Fina leksaker fick jag också av alla kompisar, både saker till träning och vattenbus av Zico och Lykke, klurigt spel av Elliot och en häftig interball av Walle & Beck och mycket mer! Elliot tänkte även på min komfort och gav mig en superfin resebädd/sovsäck och ett täcke. Beckie tänker på säkerheten och jag fick en superbra blinklampa. Från Blomstergården i Hjärup kom godis till både mig och Matte, efterlängtat kan jag säga. Mina vänner är så omtänktsamma och gulliga! Matte fick också världens finaste presenter tycker hon. En del saker som kan gynna mig också, andra som bara var för Matte. Vi sammanfattar julen med att vi har världens snällaste kompisar!!! Tusen tack för alla fina presenter! Tänk också att ingen råkade köpa samma saker till oss och varenda grej passade!

Till Dagis gav jag nya bordstabletter och kalendrar med bilder på lilla mig. Dagismatte och Vildhusse blev glada för det! En trist sak nu när julen är över är att benkalendern är slut för detta året. Väldigt synd.

Det har blivit flera trevliga rundor i juletider med Elliot och även någon med Beckie. I veckan som kommer hoppas jag på att kunna träffa mina andra kompisar också. Matte jobbar förhoppningsvis bara två dagar och är ledig för resten. Hurra, då får jag nog träna lite! Jag fick en tung fin kanindummy av Matte som jag än så länge bara har finhållit inne men hoppas vi snart ska ut och testa den!

Juliga hälsningar
/Lakkan

p.s. Helene J: Matte och Syster Yster har ätit upp ALLA skumtomtarna utan att bjuda en enda på mig. Jag tycker dom börjar se tomteaktiga ut...


Kommentarer
Postat av: Lykke

1000 tack för alla fina klappar. Sååå snälla har vi faktiskt inte varit ... i alla fall inte matte :) Och precis som någon misstänkte, så är min and mycket poppis hos Zico, speciellt som matte var tvungen att lägga undan pip-djuret, för husse sa att han fick tinnitus (Hur det nu stavas?)

Tass&Kram

/Lykke och resten av Hjärups-gänget

P.S. Vi lyste upp fältet hur fint som helst igårkväll ... rött och grönt sken, huller om buller.

2011-12-26 @ 12:23:24
Postat av: Elliot

Bästaste Lakkan o matte,tusen tusen tack själva för alla julklappar!Ska försöka att låta bli att sno din tvättbjörn framöver nu men jag garanterar inget =) Måste nog oxå säja att mitt "ego"har stärkts en del med julklapparna för så mycket "Elliottar"på det där Ell-oryt lr vad det kan heta haha!

Tack oxå för härliga,roliga o lååånga rundorna med dej,din matte o syster Yster.

Förstår att det blir tomt för er när hon åker.....

kramizar E

2011-12-26 @ 14:09:55
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Oj oj oj säger vi bara, vilka fina klappar vi alla fick! Fina, roliga, användbara... ja allt fick ni med :-)



Kul att ni oxå blev glada för era.



Hoppas vi ses imorgon!



Kramelikram



2011-12-26 @ 18:04:42
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Flockmamman

Vi önskar så klart god fortsättning på julen som ser ut att ha varit mycket lyckad för alla.



Vi är så glada och stolta för att ni har så bra kompisar och att era kompisar har fått glädjen att även fått lära känna er :-)



Sen ska du inte vara så nedstämd över att du inte fick några skumtomtar...för om du tycker att matte ser lite seg ut, så kan det bero på det - och det vill du väl inte vara!



Nej - hej och hopp på dig Lakrits och så skönt att du verkar må som en princessa när du härjar runt i Solgläntan...den bästaste plats på jorden!



Hälsningar från oss alla och ge matte Marie en riktig Juletasskram från oss.

2011-12-27 @ 17:05:31
Postat av: Zico

Hmmm! Jag vet att du Lakrits fick en burk med <3-kex. Du borde fått ett sådant för varje tomte som matte och syster Yster stoppade i munnen. Fick du det? Om inte, så ska jag hjälpa dig att göra en anmälan till ............djurskyddsföreningen, kanske. Ja, ja någonstans i alla fall :D

Tack för idag!

Tass&Kram

Zico

2011-12-28 @ 21:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0