Händelserik dag

Hurra för lediga dagar! Fast vi har ändå haft fullt upp! Dagen började med Elliothämtning för att han skulle vara hos oss medan Ann jobbade på förmiddagen. Först tog vi en tur i skogen, tog in om Dagis och badade en sväng. Sedan när vi kom hem blev det lite allmänt mys, trädgårdsarbete i form av ogräsrensning, uppluckring av jord mm :D Sedan var det gräsklippning och då fick vi vara inne en stund med Matte. Men så fort monstermaskinen åkt fick vi springa fritt igen fast då var vi trötta så vi vilade i skuggan.

När Elliot blivit hämtad var klockan redan så mycket att det var dags för en tur till stan och Lindeblads. Korvahuset skulle testas idag och dom stänger klockan fyra. Jag var först inte jättepigg på stan med tanke på värmen men Matte tog på mig kyltäcket och det var väldigt behagligt och så drog vi iväg.

Korvahuset var bra! Riktiga bamsekorvar! Fast vi fick hoppa över älgkorvarna för dom är för kryddade för fyrbeningar. Efter korven tog vi en promenad trots värmen. Jag försökte tigga till mig bad i kanalen men fick blankt nej :(

Efter rundan blev vi uppbjudna till Lindeblads. Helene var själv med grabbarna så vi gjorde sällskap. Tvåbeningarna smörjde kråsen med jättegod mat. Jag fick inte smaka av det :( Men jag fick lite andra godsaker och så fick jag ju leka med Walle och Beck!

Så småningom styrde vi kosan hem mot skogen igen. Men knappt hade vi kommit hem förrän Matte började städa bilen, dammsuga, torka och dona. Inte förrän kvart över tio gav hon upp för ikväll. Och jag var ju tvungen att övervaka arbetet för bilen måste man hålla koll på, åker den någonstans ska jag vara med. Men den står snällt där ute och vi ska hålla kväll nu!

Natti-natti!
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Wallander

Det har gått i ett för er idag minsann!

Kul att ni kom in och förgyllde våran eftermiddag/kväll!



Jag tyckte att din matte sa hon skulle städa huset... men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig.



Hoppas ni får en trevlig fm på Revinge och eftermiddagen blir ju oxå toppen så systeryster anländer. Hälsa henne så gott!



Ps. Ann, tack för godisbenen!

2011-07-10 @ 00:33:08
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Elliot

Puh!vilken fullspäckad dag!!Det är kanske nästan lättare för din matte att vara på jobbet...men kanske inte lika roligt =)

Vad mysigt att du fick rå om W&B,du glömde väl inte att ge dom pussingar från mej o matte som ni lovade?

Walle,hoppas att ni tyckte om "fisk-tugget".Tänkte att du behövde lite x-tra näring inför onsdagen....ska tänka på dej då...

2011-07-10 @ 16:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0