Hemmahelg

Det har varit väldigt mycket hemmahelg på Solgläntan. Det längsta vi har kört är till Dagis idag för att lämna lite grejor... Skönt att hålla sig hemamvid även om det också är kul med aktiviteter och utflykter såklart.

Igår fick vi besök av Elliot med Matte och Husse. Ann har ju sett Solgläntan många gånger men inte Janne. Tvåbeningarna åt och snackade, jag och Elliot busade och åt godis. En tur i skogen blev det innan tårta så att maten skulle skakas ner lite. När det mörknade skickade vi hem gästerna, diskade och tassade sedan i säng och sov gott utan att väckas av motorsågsmannen i morse. Han tog paus, tur för honom tror jag för Matte har varit rätt trött på hans sågande i veckan.

Idag fick jag gå ett bambispår som Matte lagt ut igår innan gästerna kom. Det gick rätt bra fast det var inte så lätt för där hade gått många djur under natten. Lite konstigt var spåret allt också men det är jag rätt van vid för Matte komer sällan ut där hon har tänkt sig :)

Resten av dagen har vi varit inne när det regnat och ute dessemellan. Fältet vid sjön är nu stubbåker och mycket springvänligt!



Nu håller vi kväll. Ugnen har gått varm, det har torkats kassler, blodpudding och grillats kycling. Jag har vakat noga över köket!

En ny vecka på gång, tidiga morgnar stundar (usch). Men Matte tror hon kan sluta tidigare ett par dagar och det tycker jag om! Hoppas det går i lås!

Natti-natti!
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Wallander

Här blir det bara mycket hemmavara, restriktionerna är tuffa med klo-helsicket :-(

MOR skall snacka med veterinären imorgon, får jag inte bada på 3-6 månader så vet jag inte hur det skall gå med våran Bastuddentur, där bara måste man ju bada & busa mest hela tiden! :-(((((



Fin bild!

Hoppas ni får några fina eftermiddagar tillsammans!

Kramizar

2011-07-17 @ 22:03:05
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Lakrits

Vi får helt enkelt invänta svar. Om du inte kan bada så är det bäst vi spar Bastudden till nästa sommar tror jag. Utan dig, ingen tur till Bastudden! Men det verkar vara frukansvärt länge, vilken förskräckelse!

2011-07-17 @ 22:34:36
Postat av: Elliot

Jag o matte&husse tackar så mycket för den goda maten och allt!Husse tyckte att det var ett väldans fint ställe som jag brukar hålla till på =)

Så himla trist Walle,ifall du inte alls får bada på så länge....hoppas att det kan fixa sig på något sätt.



2011-07-18 @ 11:26:32
Postat av: Zico-Bus

Åhh, vilken fin bild på dej! Matte har precis klippt klor .... alla på Lykka och två på mig - sen fick vi ett litet tuggben för att vi varit så duktiga ;) Var har din matte köpt den där klo-slipen någonstans? Jag tror att vi behöver en ... till mina klor - inte Lykkas. Hon verkar tycka det är mysig och ligga på rygg i mattes knä och få klorna klippta. Det är nog något fel på henne!Tass&Kram

Zico-Bus med flock

2011-07-18 @ 18:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0