Sömnig helg

Matte har varit rätt sömnig i helgen. Inte så konstigt kanske efter slitsam sista vecka och så vet hon att det blir ledigt nu och då kan man känna efter. I alla fall förklarar hon det så. Men icke desto mindre hade vi besök igår av Wallander, Beck och deras Mor. Vi gick en lång runda och kvavt var det så vi var väldigt varma allihopa. Walle kanske lite mindre än vi andra för han hittade några bra vattenhål. Fast det blev det liv om så jag lät bli att prova.
När vi kom tillbaka efter turen blev det bus och jag tuggade lite på Beck och talade om för honom vem som bestämmer så att han inte missar det. Walle och jag försökte ha lite tid för oss själva men det lyckades inte så bra. Vi får ta det på Bastudden som vi ju hoppas blir av.

När våra kära besökare hade åkt hem så somnade både jag och Matte, hon på soffan och jag i bian. Jag blev lite orolig att Matte var sjuk när hon somnade så på dagen men nä, hon var nog bara trött.

Idag fick jag ett spår på morgonen. Matte hade nog inte trott det skulle vara så varmt. Inte jag heller, blev ju helt slut! Och besvärligt var det för det hade varit en jädrans trafik i spåret under natten. Men jag hittade min klöv fast den gick det skit med sen när jag hoppade i sjön med klöven i munnen men när jag skulle hitta den igen efter lite plumsande och huvuddopp så hade den sjunkit. Jag försökte dyka efter den men fick inte hålla på så länge för Matte. Jag fick en extraklöv som hon hade med men det var ju inte lika bra som den jag hade hittat så jag var rätt purken när vi traskade hem. Matte var varm, höll på att smälta bort påstod hon. Så det blev rätt avslaget när vi kom hem.

Efter en stund hade vi ändå hämtat oss, åkte till Svedala för att posta brev och handla lite. Sen blev det en sväng till Dagis för Matte gammelmoster Göta var på besök och henne fick vi allt säga hej till.

Ikväll tog vi en liten tur till S-torp och sa hejsan hoppsan till Elliot och hans flock. Där var det allt lite sorg för hans Matte och Husse börjar jobba imorgon efter semestern. Tradigt :( Men vi hoppas det blir möjlighet till fina turer ändå framöver.

Nu är vi hemma och redo för sängen. Imorgon ska Matte börja måla fönster säger hon. Jag är arbetsledare för alla semesterprojekt!

Natti-natti
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Wallander

Usch ja vem hade inte varit trött av att jobba flera nätter i rad och sova kasst eller knappt inget emellan. Hoppas ni sovit ikapp lite nu.



Tack för att vi fick komma och hälsa på... ärligt talat fattar jag inte varför det skall bli sådant ståhej för att jag checkade in vattenhålorna lite extra. Lite taskigt tyckte jag allt det var när MOR tvingade mig ligga kvar i gräset, vilket jag inte kunde för att myrorna invaderade min kropp... men det var bra att hon fick lite dåligt samvete då hon såg detta!



Varför i hela friden skulle du ha klöven med dig ut i vattnet... trodde du någon skulle stjäla den?



Stackars Elliot med flock som har slut på semesterperioden, tur att ni åkte dit och livade upp det hela lite.



Vill ni hälsa på i storstaden någon dag i veckan så hör av er.

2011-08-01 @ 15:45:41
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Elliot

Walle,jag håller med dej!Det är likadant för mej.Lakkan sa att det märks att vi är bröder =)

Usch ja det var inte muntert hemma hos mej igår o inte så kul heller nu när jag o Salsa blir ensamma lite mer.

Men jag hoppas ju oxå på att vi kan draaaa uuuut pååå sommaren så mycket det går med bad o bus....

ps.va taskigt att låta dej ligga ibland myrorna Walle-Kalle =(

2011-08-01 @ 16:14:40
Postat av: Lakrits

Ja det var verkligen oturligt med myrorna. Det får bli kompensation!!!



Jag hade brådis ut i vattnet och då glömde jag lägga av klöven vid kanten. Det kan hända den bäste... men olyckligt var det sannerligen.



Visst kan vi titta in en tur i veckan. Matte kollar med din Mor...



Elliot: klart vi ska dra ut på sommaren. Det är nu det är som varmast i vattnet ju :0)

2011-08-01 @ 21:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0