Fint besök

Idag har vi verkligen haft fint besök. Min kennelmatte har nämligen gästat Solgläntan och Lakritsskogen. Det är första gången hon ser hur vi bor! Det var nämligen så att hon skulle till Malmö på utställning för att visa upp syrran samt Mejra. Mamma Sella var hemma och vaktade huset idag tillsammans med Husse.

Efter lite välbehövlig sovmorgon, en rejäl morgontur och lite fixande så åkte jag och Matte till Jägerso för att möta upp. Eftersom jag inte ville var med på utställningen väntade jag i bilen medan Matte knatade in och letade upp Renée (samt snabbshoppade lite). 

Oj vad glad jag blev när jag fick se min kennelmatte! Kvittar hur lång tid det går mellan gångerna vi ses, jag glömmer aldrig hennes röst och lukt! Och såklart blev jag också väldigt stolt när jag fick höra hur lika jag är mamma Sella. Ja, det ända som inte är bra är kanske att jag är ännu mer rundnätt än mamsen :( Jag hörde min figur diskuteras lite idag och har en känsla av att det innebär mindre godsaker. Fast Matte pratar om mer motion också och det är ju bra :)

Efter hälsningsceremonier så packade vi in oss i bilarna och åkte hem till skogen. Där fikades det och sedan blev det en skön skogstur. Lite spänt i början med Syrran Vicka men vi skötte oss bra ändå.


Syrran och jag kollar av varandra.


Kennelmamma Renée med Syrran och Mejra.


Gruppfoto. Fast jag håller mig lite på min kant och tittar på Matte medan dom andra håller koll på Renée.

Det kändes lite sorgligt när dom åkte hem. Jag skällde lite ledsamt när Renée gick. Hoppas det inte dröjer så länge tills vi ses! Vi får åka upp och hälsa på helt enkelt!

Efter ytterligare en lång tur i skogen är både jag och Matte nu rätt möra. En lugn kväll får det bli. Imorgon ska Matte gå på nattvecka. Hon ser inte jättemycket fram emot det tror jag. Men det får gå helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Kennelmamman

Tusen TACK för igår till er båda. Det var sååå roligt att få följa med er hem till Solgläntan - som jag bara sett på bild och endast hört talas om! Jag kände igen mig från bilder, men inne i ert bo hade jag ju inte några bilder. Ni bor ju alldeles fantastist fint och som sagt, ni har skogen omkring er alldeles - nästan iaf- för er själva. Mycket hjort kunde vi se. En härlig runda i Lakritsskogen var vi bara tvungna att göra i det sköna vädret och jag må då säga att ni har alternativ. Det hade varit roligt att stanna längre, men allt roligt har ett slut och då återstod bara att lösa hur jag skulle hitta tillbaka...nu när GPS:en låg hemma. Marie...du är alltid så rådig och jag tackar för en perfekt beskrivning - jag körde inte fel en enda gång! Det kändes lite sorgligt att behöva åka och jag tänkte mycket på er när jag satt i bilen, men efter en stund så infann sig bara glada tankar igen. Det hade varit roligt förstås att bo lite närmare.

Tusen, tusen tack igen och jag hoppas vi ses igen framåt sommaren här hos oss!

Stora famnen från mig och oss,

Renée

2011-03-20 @ 09:23:51
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Wallander

Vilket trevligt besök... kul att det blev av denna gång!



Min MOR lyckades minsann att fånga din kennelmamma & syrra (tror jag att det var) på bild från utställningen och jag fick höra att Beck fattade ett visst tycke för henne oxå :-)



Vi ses i veckan på brorsans & mitt födelsedagskalas, lika bra att vi slår ihop dem... magen kanske inte pallar hundtårta 2 dagar i rad!



Kramizar

2011-03-20 @ 16:06:59
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Kennelmamman igen...

jag få skylla på tasskramp med stavningen på ett ställe - väldigt störande!! Måste helt enkelt bara kommentera det Grrr

2011-03-20 @ 19:45:15
Postat av: Elliot

Så jättekul att din syrra o de andra också kunde komma och gå en runda i "våran"skog!Åh vad jag hade velat vara med....man vill ju gärna träffa sin bästa kompis släkt...För du träffar ju min hihi!

2011-03-22 @ 19:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0