Stockholmsbesök

I tisdags morse/förmiddags bar det av mot Stockholm. Vi hann med en runda runt sjön på morgonen och en liten träningssnutt. Men sedan for vi till Lund och hoppade på X2000 mot Stockholm. Ett helt fyrsäte hade Matte bokat till sig själv, mig och Dagismatte. Inte alls så illa faktiskt och tågresan var helt ok. Lite godsaker från bistron beställdes in också, fick i alla fall smaka lite.

Problemet var sedan när vi kom till Stockholm. Vi tog oss nämligen till Yster med T-bana och ni som känner mig vet vad jag tycker om det kommunikationsmedlet. Tvi! Men jag överlevde med svansen i behåll och när vi kom fram blev det snabbt ut en tur innan mörkret kom.

Igår var Matte på sin första kursdag. Dagismatte och jag hade det bra tillsammans med promenader och mys. Yster var iväg på sitt håll men kom framåt kvällen och vi hade lite mysigt ihop alla då. Sedan idag var det kurs igen för Matte men hon kom hem lite tidigare. Nu ska vi snart ut och traska en runda igen. Allt väl här alltså. Imorgon avslutar Matte sin kurs och jag hopppas på en tur till Hellas innan det blir mörkt. Sen en sista kväll och därefter bär det hem igen på lördag. Ska bli skönt att komma hem till skogen igen då och kolla till sina domäner! Här har förresten varit intresserade grabbar i Stockholm men jag vill inte veta av dem. Istället vill jag att löpet tar slut så jag kan busa med mina bästa polare igen!

Tass & kram från Vildhunden i stan

Kommentarer
Postat av: Wallander

Skönt att höra att ni har det bra i Stockholm och att ni start är på väg hemåt igen!



Trevlig helg på er alla!

2011-03-04 @ 15:47:47
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0