Gladare tongångar

Början av veckan var ju rätt deppig eftersom Walle var inlagd på sjukhus och kass. Nu är han hemma sedan i onsdags. Trötter är han allt efter sjukhusvistelsen. Han är inte frisk i nosen lilla än men det hoppas vi han ska bli så småningom med behandling. Helt klart låter det jag har snappat upp hoppfullt!

Walle, vi håller våra löften, dvs för varje dag på djuksjukhuset får man en dag på Solgläntan. Så fort du är redo för Solgläntans lantkollo är du välkommen :)

Igår hände en till tråkig sak nämlingen att Zico-Bus blev akut dålig och inlagd på sjukan i Lund. Idag konstaterades att han har fått fästingsjukdom, samma som jag hade för två år sedan. Han är nu hemkommen och får behandling han också. Hoppas snart flatteligan är fit for fight igen. Under tiden håller jag och Elliot busfanan högt! Ikväll var vi en tur till sjön vid Tvedöra och badade. Kallt tyckte tvåbeningarna men jag och Elliot bekymrade oss inte. Jag provade mina nya vattenleksaker jag fick i födelsedagspresent. Bra krut i båda två! Efter bad skulle vi springa på fälten lite fast vi hann inte så långt innan Elliot halkade i en stor koblaja och råkade få hela ryggen insmord. Oj vad det blev uppståndelse. Elliot & Ann halvsprang tillbaka till sjön medan Matte och jag körde. Elliot tvagades i sjön och sedan bar det av till S-torp igen. Där gick vi en runda på mossen. Men även där hade Elliot en faslig otur och snubblade över en skithög som återigen angrep hans rygg. Kan sätta rätt mycket på att han åkte på ett bad när han kom hem. I vilket fall blev våra rundor lite avhuggna men en del bus hann vi med, inte minst i trädgården innan avfärd till Revinge där jag körde häcksaxattack på Elliot.

Nu är jag trött och har egentligen knoppat in för en bra stund sedan men insåg att jag glömt blogga så jag fick tassa upp igen. Men nu blir det sängen nästa!

Natti-natti!
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Zico-Bus

Jag är hu-u-u-u-u-u-ngrig! Vem har bestämt att jag ska äta 3 matskedar mat :( De där veterinärerna kan dra något gammalt över sig :(

Vilken OTUR Elliot hade, halka så där olyckligt två gånger på en dag. Men det är lätt hänt, det hände mig på Revinge för inte så länge sedan :D

När jag kryat på mig lite, så kommer jag till dina härlig skog igen ....

Tass&KramA

Z&H

2011-05-28 @ 17:57:16
Postat av: Elliot

Javisst är det toppen att det börjar räta upp sig för både Walle o Zico!

Det var ju snällt av dej att skriva att jag "halkade",tror nog inte min matte riktigt uppfattade det så...och JA,jag fick snällt hoppa i badkaret,matte duschade,shamponerade o duschade igen,verkade aldrig bli riktigt nöjd =( .Vi fick kasta mitt fästinghalsband o köpa ett nytt för det var ganska äcklig färg hehe!!!Idag har jag hållit mej i skinnet....=)å min katt har varit ute o kollat i sin nya uterastgård,fast hon tyckte att det var lite läskigt så jag har lovat henne att jag ska vakta utanför....stora starka jag!!!

2011-05-28 @ 21:19:59
Postat av: Wallander

Ja du Lakkan... det skall mer till än det här för att ta knäcken på mig & Zico. Vi är snart båda på alla 4:a benen igen efter att vi behandlats på olika sätt. Zico jag hoppas verkligen du får lite mera mat imorgon, låter oroväckande lite :-(



Elliot, jag förstår att du körde på ordentligt... hemmabad hade du helt säkert åkt på även om du bara "råkat" gosa in dig en gång.



Så fort jag blivit behandlad och friskförklarad (så att jag får busa) så kommer jag mer än gärna ut till er... NI ÄR SÅ SNÄLLA :-)



Hörde att du träffat MOR & bror idag och att du varit duktig tjej!



2011-05-28 @ 23:06:49
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0