Ledig vecka framöver

Nästa vecka är Matte ledig från jobbet. Jippie! Nu plockar hon ut en del av de timmar hon slitit ihop på sina nätter. Det gillar jag! Projektet för veckan är gäststugan som ska renoveras. Matte har redan börjat måla idag. Men vi har hunnit med annat också! Vi började dagen med ett litet bambispår. Det gick bra förutom att jag fick hur många fästingar som helst på mig och Matte fick städa mig i minst en kvart. Hon var lite förtvivlad. Säkert femton äckliga kryp. Måste ha råkat gå rakt i ett fästingbo. Urk!

Vid tiosnåret kom hela flocken Lindeblad dvs Walle, Beck, Helene, Frida och Anders. Inte illa alls! Trevligt med besök och dom uppskattade Solgläntan, skogen och det vackra vädret. Myggen var minst populära. Det blev bus med grabbarna för min del men så småningom också vila under cypressen. Bilder från besöket kommer men vi måste invänta "framkallning" hos Lindeblads för Matte fick inte till några bilder.

Jag fick paket också som ska öppnas på onsdag. Då fyller lilla jag år :0)

Efter besöket satte Matte igång med penseln och jag vilade mig. Men framåt femsnåret blev det en tur till Pude badsjö och en halvtimmes simning för mig.


Mysigt!


Bra fart på simtassarna!


Här kommer jag!

Till slut ikväll en runda runt sjön. Nu är det sängen som väntar men först var jag tvungen att ansöka om extra mat för jag var så hungrig. Min bantning går väl lite framåt men segdraget är det allt. Och ibland blir man extra hungrig. Inte konstigt när jag tänker efter allt jag gjort idag!

Natti-natti
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Gud vad avis vi blir på er... ledighet en hel vecka :-)



Tusen tack för igår. Vad ytterligare fint ni fått det hemma hos er!



Hoppas att du fått sett dig själv på den fina vattenbilden som Frida tog på dig igår!



Hörde att du snusat i födelsedagspåsen, det gjorde du rätt i... man får vara lite nyfiken. Men födelsedagskorten är igenklistrade för annars tror jag att de lätt hade kunnat gå upp lite :-)



Vi hörs på onsdag om inte innan!

2011-05-22 @ 22:59:13
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0