Allt i sin ordning igen

De bortsprungna hundarna är återfunna och hemma igen. Ikväll träffade vi på bekantingar i form av lilla Ebba och Ulla i skogen som var ute med Husse och Matte till häst. Min Matte var orolig att jag skulle springa för nära hästen men hon var väldigt hundvan och brydde sig inte om att vi körde race. Ebba och Ulla är pyttesmå men rätt så roliga tjejer. Full fart!

Allt lugnt annars. Matte ledig ikväll men jobbar imorgon natt. Fast sedan är hon ledig måndag tisdag så det kompenserar sig ändå. Jag får grilla korv på Dagis.

Länge sedan jag spårade nu känner jag, hoppas på att det blir på måndag eller tisdag. Det är härligt nu i skogen, massor med vårliga dofter och goda grässtrån. Matte hojtar att det blir bry med magen när gräset ska ut men vem bryr sig, det är ju gott :)

Det går allt bättre för Dagismatte att knata runt i trädgården och inomhus. Snart behöver hon ingen krycka alls längre och hon har inte alls så ont längre i höften även om hon besvär från andra leder. Skönt!

Nä, nu är det dags för mig att dra mig tillbaka till sängkammaren!

Natti-natti
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Lykke och Zico

Härligt att det blir vårväder ....äntligen! Vi fick spåra på Revinge idag ... kul!!!

Vi vill gärna besöka Lakritsskogen snart igen ... prommis, spår, bad, apportering .... spelar ingen roll :D Vi ska se till att kommendera matte att ta kontakt!

Tassar

ZoL

2012-04-28 @ 21:59:18
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vad skönt att rymlingarna hittat sin flock och att ni gjorde en fin insats.



Tack för en som vanligt trevlig runda även om det kom en del nederbörd. Kändes lite konstigt att bara Beck var med... men han verkade att gilla dansen!



Hörs i veckan!

2012-04-28 @ 23:48:24
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Lakkan

Zico & Lykke: självklart får våra mattar höras och pyssla ihop något bra!



Helene: ja, lite konstigt utan Walle men kul ändå och hoppas inte Walle blir ledsen. Vi får ses snart igen för en korvarunda.

2012-04-29 @ 21:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0