Vardag igen...

...och tomt blev det på Solgläntan. Syster Yster skickades hem till Stockholm igår :( I förrgår åkte Pernilla också hem. Det är synd att alla roliga besökare åker hem tycker jag. Nu är det Matte och jag som vanligt och så Dagis för mig när Matte jobbar. Hon har mest vanliga tider nu men mycket att göra på kvällarna hemma. Men lite träning blev det ikväll när vi ändå gick en rejäl runda. Ett par markeringar, några linjetag och ett sök fick vi till och jag var en nöjd apportör.

Det går framåt med Dagismattes hälsa även om hon tycker att hon är trötter ibland. Men om man jämför så går hon ju mycket bättre nu än innan hon blev opererad. Skönt!

Vildhusse som alltid är arbetsam har byggt en ny vedbod. Fast han tar sig tid att gå ut med mig en runda på förmiddagen och det är bra. Vi brukar gå upp till Solgläntan och ta oss en runda runt huset innan vi går tillbaka. Helst vill jag ha med mig en pinne upp till Solgläntan och en tillbaka till Dagis. Matte suckar över mina pinnar men vänta bara tills det blir prima ved av dem att värma huset med till vintern, då suckar hon inte längre!

Nu är det läggdags för lilla mig. Hoppas Matte kommer till mig snart!

Tasselikram
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Förstår att det blev tomt... men de kommer säkert snart på återbesök :-)



Härligt att höra att dagismatte gör framsteg... men jag tror nog att turerna med vildhusse är helt ok oxå!

2012-04-12 @ 20:46:45
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0