Träning

Igår var vi faktiskt i Lomma och tränade. Det var riktigt länge sedan sist, flera månader rent av. Men riktigt riktigt kul tyckte jag det var. Ännu lite bättre hade det varit med fler träningskompisar på planen men det gjorde ändå inte så mycket. Enda minuset var att jag råkade tjonga till Mattes glasögon, hon suckade lite över det men dom höll.

Vi körde igenom en massa moment under ca 40 minuter och hade himla roligt. Jag hoppas på fler träningar framöver men det där med tävling kan vi hoppa över för min del för då blir Matte så konstig, nervös och annorlunda.

En liten duva tränade vi också med hemmavid här om dagen. Också roligt, Matte är mycket gladare nuförtiden när jag apporterar och då är det också roligare att komma in till henne. Hon blir inte ilsken om jag råkar dratta lite med viltet på vägen in heller. Överlag har hon alltså bättrat sig. Inte illa!

Men ikväll var hon ganska tråkig när hon höll på i trädgården och jag fick sitta och vänta på henne. När knotten kom gick vi in och nu är det dags att knyta sig.

Veckan går fort. På lördag kommer Syster Yster och stannar några dagar. Ska bli jättemysigt att rå om henne!

Natti-natti
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vad kul att ni var i Lomma och tränade, kanske vi kan göra tillsammans en dag framöver.

Lätt hänt att törna till glasögonen när man bara vill hoppa upp och berätta hur mycket man tycker om sin matte :-)

Ha nu en fortsatt mysig midsommarhelg tillsammans med era nära & kära... kul att SysterYster kommer på besök igen!

Kramizar

2012-06-23 @ 10:34:52
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Zico med flock

He-he-he! Min matte har också blivit snällare ... mot mig i alla fall! Hon bryr sig inte om jag sätter mig när hon sagt "ligg" eller lägger mig när hon sagt "stå". Det verkar lite som hon har gett upp ... alltså blir det inte så mycket lydnadsträning utan mer spår, uppletande och lite apporteringsövningar. Jag klagar inte :)
Tass &Kram
Zico-Bus
PS: Matte hälsar att vi måste bestämma en dag när vi kan ses. Hon jobbar en vecka till innan semestern och har massor av grejor på gång .... Hon ringer/SMS:ar :)

2012-06-23 @ 21:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0