Ny mystisk pippi

Idag när vi tränade med pippisar så introducerade Matte en ny sort förutom min fina lilla rapphöna. Rapsan gillar jag men den nya luktade inget vidare :( Jag sprang glatt ut för att hämta men blev besviken. Jag kunde inte ta den i munnen och eftersom jag inte har någonting annat att stoppa den i så blev det ju bekymmersamt. Och vad gör man när man inte vet? Jo, man tar paus och rullar sig....på pippi... Men så hör man Matte ropa lite försiktigt "hoho Lakkan vad gör du därute egentligen". Ja vad gör jag??? Bäst att försöka ta in fågeln igen men nä...den är för äcklig. Jag får helt enkelt komma tommunnad till Matte. Vi går ut tillsammans och tittar på fågeln och Matte bär till slut in den med en suck. Ändå rätt sansat händelseförlopp för att vara min Matte. För några år sedan hade hon varit topp tunnor :)

Vi pratade ihop oss om fågeln sedan med hjälp av klicker och godis och så småningom kom jag över min motvilja ganska bra. Jag hämtade den där pippin några gånger också och min lilla rapsa så klart. När vi var klara var Matte nöjd och jag sprang och drack i första bästa pöl för att ta bort den där beska pippismaken.

Matte berättade för mig sedan att den nya beska sorten var en Morkulla. Blä, låter inget vidare! En rätt liten behändig sak storleksmässigt men den där näbben ser rent livsfarlig ut och smakmässigt en hel del övrigt att önska!


Morkulla


Så var det med den träningen. Efter det jobbade Matte några timmar hemma med ett projekt som hon håller på med. Vid sexsnåret åkte vi till Malmö för att möta upp Wallander & Helene som tog oss på en mysig promenix. Vi började med korv vid teatern för grillen har lite begränsade öppettider. Men det satt fint att inleda runda så! Och så mysigt att promenixa med min egen Walle!

Nu ska jag allt natta mig. Dagis imorgon sedan är det helg och Matte är ledig från jobb men ska visst pyssla lite med jobb hemmavid ändå. Fast det kan hon väl få göra bara jag får lite roligheter också vilket det säkert blir.

Tasselikram
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Du får uppleva mycket du Lakkan, förstår att du blev lite tveksam till denna fågel från början... vilken näbb allstå!



Tack för rundan igår, alltid lika trevligt när ni kommer och hälsar på. Nästa vecka umgås vi lite längre.



Ha en härlig helg!

Kramizar

2012-03-09 @ 22:28:06
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0