Pannkakshuset

Matte har varit ledig i helgen. Igår fick jag ett spår på förmiddagen. Oturligt nog vräkte regnet ner över oss precis när jag gick spåret men sån't är livet ibland och bara att gilla läget. Spåret gick väl okej men där hade varit väldigt många djur och sprungit kors och tvärs så det blev lite jobbigt att hålla isär alla lukter ibland.

När jag har spårat blir jag trött och måste vila mig lite. Men man är väl inte sämre än att man piggnar till efter ett par timmar. Då passade vi på att möta upp Elliot och Ann i Bokskogen. Där tog vi oss en fin runda. Bland annat gick vi en fin liten tur i slottsparken Där finns ett jättegulligt litet hus som vi nosfikna typer bara var tvugna att kolla in. Det är ett alldeles speciellt litet ställe som har inrymt ett pannkakskök! Mums vad gott det låter. Tyvärr pågick renovering så några pannkakor kunde vi inte få men några foton tog vi i alla fall på huset, mig och Elliot.










Jag föreslår att dom slår upp fönstren där på vid gavel till försommaren och serverar pannkakor till hungriga besökare för en liten slant. Vi kommer att stå på kö!

Idag har det blivit lite av varje. Först skulle Matte fixa lite i trädgården. Hon morrar över fruktträden som måste klippas och undrar varför vi har träd. Sedan hämtade vi upp Dagismatte och tog med henne till Stora Köpinge kyrkogård där det behövde vårfixas lite. Jag hängde med som vanligt där, ingen har någonsin klagat på det. Jag fick till och med följa med in på handelsträdgården på vägen dit!

I eftermiddags åkte vi till S-torp. Jag trodde jag skulle få ha lajbans med Elliot men det blev streck i räkningen. Jag åkte nämligen på snaggning. Ann och Matte gaddade ihop sig. Sicket elände men jag är ju rätt hårfager så där finns en del päls kvar som tur är. Efter friseringen gick vi en runda innan jag och Matte begav oss hemåt.

Ikväll har vi haft lite besök av Dagismatte som behövde hjälp med en grej och nu börjar det dra ihop sig för nattning. Tidiga morgnar väntar i veckan. Dagis som vanligt, någon tidig eftermiddag kanske säger Matte. Härligt nu när det börjar våras på allvar!

Tasselikram
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Elliot

de där lilla huset var bara för gulligt,men det hade varit ännu gulligare om det funnits några pannkakor att käka....

Ja du Lakkan jag försökte verkligen att ta din plats under snaggsessionen men det lyckades inget vidare....men du blev väldigt fin tyckte jag ja faktiskt så fin att matte tyckte att jag såg slarvig ut,så det var fram med saxar o kam igår å så blev det min tur .....mmmmmmm gosigt =0)

2012-03-13 @ 20:37:38
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Låter mums med pannkakor... hoppas det blir som ni hoppas på en vacker dag!



Så snopet att du åkte på lite snaggande, men fin blev du.



Ha en fortsatt bra helg!

2012-03-17 @ 23:16:06
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0