Besök i Lakritsskogen

I onsdags passade Matte en kompis hund. Hon är en liten västgötaspets som heter Voffsan. Jag har träffat henne ett par gånger innan och hon är rätt rolig men jag är ändå måttligt förtjust när jag måste dela min Matte med någon annan! Jag hade i alla fall inget att säga till om i detta fallet och för all del vara det inte mer än några timmar. Lite bilder blev det...
 
Fridfullt med godistugg...
 
Tills hennes godispinne tog slut fortare än min...
 
Hon roade sig själv en del med mina leksaker...
 
På promanden härmade hon mig mest hela tiden men vi kom rätt bra överens...
 
 
Här busade vi lite...
 
 
Jag badade och Voffsan fegare...
 
Hjälp! Hon ser ut som hon ska äta upp Matte!
 
 
Glad Voffsa på fältet!
 
 
Jösses...vem tror hon att hon är...
 
 
Men ganska söt :)
 
Jaha, det var Voffsan på besök. Idag efter Mattes jour kom Wallander och Beck med Helene och Anders. Det blev en rejäl runda i skogen och sedan fika med hembakad kaka. Nu ska Matte vara ledig två helger och det behöver hon!
 
Vi har också träffat Elliot i veckan, det blev en tur till Revinge och "gamla" stället där det inte finns koskit. Vi gick ganska långt faktiskt och hade det mysigt där ute på fälten!
 
I fredags skulle Zico, Lykke och Helene kommit men tyvärr var vädret så trist att det blev skjutet på framtiden. Hoppas kanske på nästa vecka. För imorgon börjar en ny omgång! Matte ska jobba hemifrån så vi får lite sovmorgon. Sköööönt!
 
Tasselikram
/Lakkan
 
 

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vad söt voffsan är, men som hon vuxit!
Förstår att du vill ha matte för dig själv... men så snällt att ni båda ställer upp när "jourpassning" behövs.

Tack för en härlig skogstur idag med efterföljande mycket god fika :-)

Njut av morgondagen och skönt att det nu dröjer tills matte skall joura igen.

Kramizar

2012-10-07 @ 20:24:52
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Zico med flock

Hej hopp!
Voffsan verkar vara en skön typ :)
Trist att vädret spökade i fredags :( Men vi hoppas på en date i veckan som kommer :D
Tass och Kram
ZoLoH

2012-10-07 @ 20:33:28
Postat av: Elliot

haha vilken nos-vis liten tjej =) du ser ganska förvånad ut tycker jag...
jag skulle gärna titta lite närmare på den där lilla saken...

2012-10-12 @ 12:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0