Full rulle

Sista veckan har det varit full rulle på Solgläntan. Datorn har varit mycket upptagen också så jag har inte kommit åt att uppdatera. Dessutom har jag oftast varit trött när vi väl har varit hemma men nu kommer lite nyheter.
 
Förra veckan hann vi med att träffa Elliot och gå i bokskogen på måndagen och sedan var vi hemma hos Elliot med flock på torsdagen och käkade efter att vi hade gått en runda tillsammans. Mysigt.
 
Jag på fält i bokskogen med Elliot. Busmin :)
 
I fredags kom Zico, Lykke och Helene och hälsade på oss och vi tog en lång tur i skogen. Härligt att se dem, det var så länge sedan sist. Zico är riktigt pigg igen fast han är smal fortfarande. Stackarn, det kan inte ha varit mycket kvar av honom när det var som värst. Ett under att han lever och är så kry! Heja Zico, du är en riktig kämpe!
 
Här sitter vi alla, jag, Zico och Lykke! Bilden blev inte så bra men det var svårt för oss alla att vara stilla samtidigt :)
 
Förutom att träffa kompisar har Matte jobbat en del och så har hon haft en massa att göra hemma. Trappan i hallen har målats om och blivit fin.
 
I lördags kom Syster Yster på besök och sedan dess har det också farit full fart. Många långa rundor, tokiga upptåg och i söndags passade vi dessutom Voffsan för hennes matte var tvungen att åka en tur till Stockholm över dagen. Jag var väl inte överdrivet förtjust och först var hon rätt jobbig och jag fick knappt vara i fred men sedan blev det bättre. Matte och Yster hjälpte mig lite också och sa till Voffsan som faktiskt lyssnade då.
 
 
 
Jag är skeptisk...
 
Men här hängde hon med på bad...faktum var att hon gick i först. Vi hade riktigt mysigt. Sen fick vi fnatt och sprang!
 
Till slut blev hon trött. YES!
 
Men vad hände här då....??? Ser mysigt ut men det blev hela havet stormar rätt snabbt...
 
Fast lite kompisar blev vi ändå...
 
På kvällen åkte vi till Sturup och mötte upp Voffsans matte som kom med flyget. En korv fick jag och Voffsan för att vi väntade snällt. Hon skötte sig okej Voffsan, skämde inte ut oss i alla fall :) Sen fick hon åka hem till sitt och jag var lycklig över att ha Matte och Yster för mig själv igen! Men klart vi ställer upp när det behövs!
 
Det har blivit sena kvällar, ja ända till tre på natten har Matte och Yster varit uppe och grejat. Hela galet är det, jag har sömbrist! Men det är så trevligt att ha henne här så jag får ta igen mig på Dagis. Tyvärr ska Yster hem imorgon bitti, det är väldigt trist men så ligger det ändå till. Matte kör henne till tåget och sedan åker hon till jobbet. Så var det roliga slut för denna gången :(
 
En bra sak är att Matte är ledig en helg till och då ska vi ha sovmorgnar! Men jag hoppas hinna med en uppdatering innan helgen, ska bättra mig jag lovar!
 
Tasselikram
/Lakkan
 
 

Kommentarer
Postat av: Zico

Tack för en härlig fredagspromenad! Alltid lika härligt i Lakritsskogen. Tusen tack för den fina "krya-på-dej-bollen", den ska få bli mitt spårslut har matte sagt!
Hon verkar vara en skön typ, den där Voffsan :)
Tass o Kram
ZoLoH

2012-10-16 @ 20:33:12
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Som vanligt mycket roligt som hänt på er front!
Skönt att Zico nu piggat på sig ordentligt och fått komma ut och busa igen :-)
Voffsan verkar vara en tuff liten tjej som verkligen funnit sig väl till rätta hos er... gulligt när ni "myser" i bian!
Hälsa SysterYster så gott!
Kramizar

2012-10-16 @ 21:26:14
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0