Kvällstur på Revinge

Äntligen hände det något skojigt! Matte har varit rätt så upptagen med jobb på sista tiden. Förvisso fick jag ett trevligt spår i lördags och lite annan träning har det också blivit men ändå... Och i söndags eftermiddag fick jag springa med Elliot i bokskogen. Men ändå...
 
Ikväll åkte vi till Revinge med Elliot & Ann. Vädret var härligt, soligt men svalt. Vi sprang och busade men poserade lite också...
 
 
Men sedan hände något konstigt. Elliot ramlade helt pladask....i en koskit... och sedan i en till... Ann och Matte ojade sig. Jag tyckte han luktade lite väl mycket... Vi fick bege oss tilbaka till bilen och Elliot blev hjälpligt avtorkad under många örk och jämmerskrik. Sedan åkte vi i ilfart till Tvedörasjön. Så fint där var, mysigt att bada när där var alldeles stilla. Och Elliot blev ganska ren igen :)
 
När vi kom upp till bilen igen blev det inte lika kul. En hel kennel med Rottweilers var ute på badtur. Ingen ordning heller, två stycken kom fram till mig och var närgångna. Matte var jättearg men vågade inte skälla ut människorna för de verkade så konstiga så hon blev orolig att de skulle släppa hundarna på mig och Elliot om det blev bråk. Otäckt men vi hoppade in i bilen sedan och åkte iväg.
 
Imorgon får jag kanske mig en korvarunda, vi får se hur Matte kännner sig. På lördag jobbar hon igen men sedan lugnar det visst ner sig en smula. Ska bli mysigt att ha henne lite mer ledig!
 
Avslutar med en tidig morgonbild på vad en flitig spindel har åstadkommit! Så flitiga är varken jag eller Matte klockan sju...
 
 
Tasselikram
/Lakkan
 

Kommentarer
Postat av: Zico

Vilken otur stackars Eliott hade, att ramla TVÅ gånger i de där äckliga koskitarna :D Revingehed är mysigt. Vi ska tillbringa hela helgen där .... fast det blir väl inte så mycket för Lykke och mej, för matte ska ju fixa det där med elitspåren :(
Vi försöker att få till en träff nästa vecka!
Tass&Kram
ZoLoH

2012-09-14 @ 09:25:57
Postat av: Elliot

Haha,själv kände jag mej inte så ledsen över att jag "trillade" men det var ett farligt gnällande på "vissa"...
Fy tusan vad otäckt det var med alla de där hundarna!Han den store killen verkade helt galen på mej....fast jag inte hade gjort något =( o sen var det ju de två tjejerna,en fet o en smal som ville tuffa sig mot min Lakkan-kompis.....grrr
Men bada var härligt,å då menar jag det i Tvedöra o inte i badkaret när jag kom hem :(
Men å andra sidan så hade jag troligen inte fått ligga i mattes säng utan det där badet.Så vid närmre eftertanke så var det nog värt det.
Puss&kram

2012-09-14 @ 11:43:59
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Gud vad läskigt med en massa "tuffingar", bra att ni bara avlägsnade er. Hade ni mött dem innan Elliot hade badat så kanske dom hade avlägsnat sig :-)

Ann, jag tror att Elliot ville bättra på pälsen... aldrig hört talats om "SKITINPACKNING"?

Tack för kvällens korvarunda :-)

Njut av dagen innan morgondagens jourpass och snart är det söndag då ni får vara tillsammans igen hela dygnets 24 timmar!

Kramizar på er!

2012-09-14 @ 22:48:58
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0