Lakritsbryggan klar!

Hurra, min nya Lakritsbrygga är klar. Den som raserades och sjönk har återuppstått. Den är lååååång och fiiiiin!
 

Lilla jag på stora bryggan.
 

Lite närmare...
 
 
Så ren och torr...bryggan alltså.
 
Jag funderar...
 

 
 
Ett bad vore kanske inte fel...
 
Hehehe... Matte tror hon kan säga att jag inte får bada...
 
Det struntar jag i.....hopp i baljan!

 
 
Bryggan invigd!
 
Förutom att inviga min brygga har vi hunnit med att skicka hem Syster Yster till Stockholm. Synd men vi klagar inte för hon stannade ovanligt länge!
 
Vi har också hunnit med att träffa Elliot vid Pude, bada ihop och sedan åka till Lakritsskogen och gå en runda. Jag fick påfyllning i godisförådet för Ann hade varit bud till Teba. Det tackar vi för! I onsdags kväll stack vi tll Malmö och träffade Helene och Walle för en korvarunda. Mysigt som vanligt! Igår var vi hemma och nu är det idag!
 
Vi har haft påhälsning i huset av små skogsmöss som gärna vill komma in och kalasa på våra rester. Matte är en stor djurvän men hon tycker att mössen ska stanna ute. Därför fick snäll-fällan komma fram och den laddades med godsaker så att mössen gick in där och kunde bäras ut igen. Två små möss med pepparkornsögon fick flytta tillbaka till skogen igen. Matte bar med sig fällan på kvällsrundan och släppte ut dem en bra bit hemifrån.
 
Gullig?
 
Nu är det helg men Matte är ju inte ledig utan hon jobbar imorgon natt. Likadant nästa helg. Vad är det för fasoner? Men jag fick lite träning ikväll med dummiesar och kanske kan det bli ett litet spår i helgen trots jobb. Matte säger att det blir bättre sen, att det är mycket just dessa veckor. Kan vara så men jag håller noga reda på det där bara så du vet Matte!
 
Tasselikram
/Lakkan

 

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Sååå fiiiin brygga du fått! Klart att den skulle invigas på direkten!

Hoppas dom där skogsmössen inte hittar tillbaka till er... kan inte hålla med om att möss är söta :-(

Tack för turen i onsdags... vilken himlan tur att vi hann fram till korvkiosken precis innan dom skulle bomma igen för kvällen.

I den takt som tiden rinner iväg nu så är mattes hektiska period snart över och inte behöver du väl tvivla... din matte håller väl alltid det hon lovat dig!!!

2012-09-07 @ 23:01:09
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Zico

Fin brygga!!! Gullig liten mus <3 Bra att du använder musvänliga fällor :D
Vi har spårat på Revinge idag .... oj, oj så det blåste! Men inga problem för syrran och mig, vi fixar allt :D
Hoppas vi kan ses snart!
Tass&Kram
ZoLoH

2012-09-08 @ 21:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0