Bastudden 2013

Nu har Matte semester och det var välförtjänt och välbehövligt för hon har jobbat och slitit och var rejält trött. Men det hindrade inte att vi drog till Bastudden i måndags för att tillbringa tre underbara dagar där med Wallander, Beck och Helene. Vi hade världens tur med vädret. Ja, lite i varmaste laget för min smak men badvänligt. Och badat har vi gjort så till den grad att jag har fått lite problem med mitt ena öra. Som det kan bli...
 
Efter den lite trånga färden i buren började vi såklart med många dopp i det blå!
 
Beck i simtagen!
 
Grabbarna på span
 
Jag väntar otåligt på leksak!
 
Efter bad blev det inpackning och iordningsställande och sedan lite vila. På kvällen eldade Matte i den stora utegrillen och det blev smaskig korv från Västchark.
 
Vildhunden vädrar i vinden
 
Matte vilar sig en stund medan hon passar brasan.
 
Min nya favoritviloplats...på bryggan såklart i den härliga kvällssolen.
 
Efter att jag och Matte hade trängts i sängen en varm natt blev det tisdag och nya äventyr. Matte hittade en fin men övergiven trälåda i skogen som hon släpade hem under suckanden och pustanden från Helene. Jag är van vid Mattes  upptåg och förvånas inte ett dugg. Efter ett sådant äventyr kan även Matte bli trött och behöva vila sig.
 
Har ni sett! Min Matte vilar sig!  Det är inte ofta man ser en sådan syn.
 
På tisdag eftermiddag gjorde vi en utflykt till Blidingsholms gård som vi hade fått tips om. Gården var rätt igenbommad men vi traskade ner till Mörrumsåns strand och där fanns en superfin badplats. Mycket välbehövligt i värmen.
 
Beck knäböjer.
 
Här sitter jag som Sjöjungfrun Nessie på en sten.
 
Hela gänget på en större sten. Favoritbilden från semestern så här långt.
 
På vägen tillbaka skulle tvåbeningarna såklart på den obligatoriska loppisrundan. Gissa vad Matte hittade?! En trälåda till såklart. Helene ojade sig, det kommer aldrig att gå in i bilen menade hon på. Och visst, det ser rätt skrymmande ut på bilden.
 
Mattes "fynd"....
 
På tisdag kväll blev det grill igen. Fläskfilé till tvåbeningar och grytbitar till fyrbeningar. Mums!  Efter det en promenad till Kärrasands camping och glassinköp. Tyvärr kom glassen upp igen, min mage gillade inte att det var så kallt. Men gott var det i vilket fall.
 
Ännu en varm natt med trängsel i sängen och så blev det onsdag och ännu en fin dag även om den började med en skvätt regn medan vi ännu låg i sängarna. Efter en del funderande från tvåbeningarnas sida blev det en utflykt till Huseby Bruk. Där gick vi runt och tittade på alla gamla byggnader och annat från tiden när det var ett järnbruk. Men bästa platsen var på fiket där vi käkade glass och vilade oss.
 
 
Flattegänget på utflykt!
 
På onsdag kväll blev det korvgrillning igen. Mums säger jag bara!
 
Torsdag morgon blev det städning och sedan hemresa. Då bröt regnet löst och vi fick köra ganska sakta genom åska och ösregn på vägen hem. Men vilka fina dagar vi har haft på bästa semesterstället vi vet. Stort tack till familjen Zweigbergk som lånar ut sitt finaste ställe till oss några dagar varje sommar! Och såklart massor med nospussar till grabbarna och Helene som åker med oss och gör vår Smålandstur så mysig!
 
P.s. Matte fick plats med lådorna i bilen, hon packade en massa saker i dem som hon hade lagt i väskor på vägen upp. Ni som känner Matte trodde väl inget annat. Och hon har en rolig plan för den stora trälådan. Jag lovar att visa resultatet när det blir klart.
 
Nu ska vi njuta av tre härligt lediga veckor till här hemma.
 
Tasselikram
/Sjöjungfrun Nessie
 

Kommentarer
Postat av: Elliot

Ni ser verkligen ut att ha haft det mysigt.
Jättefina är in också när ni sitter på den stora stenen :)

2013-08-10 @ 16:16:41
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vi längtar redan tillbaka till detta paradis.
Tack för underbara dagar tillsammans och TACK för att vi får följa med er :-)
Jag var ALDRIG orolig med lådorna, vet att din matte är en jäkel på att packa!!!!
Kramar från oss alla 3

2013-08-18 @ 12:51:54
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0