Fortfarande vinter men kul ändå

Ja, det är ju inte något vårväder precis. Men alla klagar ju över det så låt mig istället berätta om roliga saker som vi har gjort.
 
Förra helgen igen hade vi ju besök av Wallander, Beck och Helene. Det har jag redan berättar om i förra inlägget men nu har vi lite trevliga bildersom Helene tog så de kommer här. Kan förresten tilläggas att det blev några bra bilder i fotostudion enligt Helene som fick i uppdrag att titta på bilderna (fotografen kunde ju bara vanliga kontorstider och då kunde ju inte Matte vara med men vi har fullt förtroende för Helene!).
 
Om någon har missat att jag bär pinnar....här ser ni!
 
Beck vill inte vara sämre.
 
Grabbarna fick fnatt i skogen och bara sprang...
 
Jag spanade på dem...
 
När vi kom hem satte Matte igång med projekt "Tassar i sanden" och jag, Beck och Walle utsattes för fasthållning och tassavtryck.
 
Ser ut som Matte hade kul när hon skulle få av korken till sandlimmet som hade limmats fast...
 
Sanden plattas till innan avtrycket. Matte är koncentrerad.
 
Så här blev mitt avtryck när det hade stelnat och är klart för montering.
 
Avtrycken monteras i tittskåp som inhandlas på Panduro Hobby. De är träfärgade när de kommer men Matte vill ha dem vita. Därför ser vårt köksbord ut så här...
 
 
Matte får äta i soffan...
 
Man kan tycka att det verkar vara onödigt många ramar men Matte säger att det är lika bra att göra många på en gång för det ska tydligen göras fler avtryck. Elliot står på tur, kanske Lykke om Helene vill och så vill Syster Yster att Max tass ska förevigas också. Tja, de lär väl gå åt... Bild kommer när mitt avtryck är monterat och klart.
 
I helgen jobbade ju Matte natt men vi var ute en del ändå. Lite träning blev det...
 
Jag och min fina kanindummy
 
Full fart in mot Matte!
 
Det är finns mycket hjortat och rådjur i vår skog. Ni har sett bilder förr men här kommer fler...
 
På fältet. Visst är jag duktig som stannar fint vid Mattes sida?!
 
I skogen...
 
Mellan träden...
 
Man kan också njuta hemmavid när vinden viner runt knutarna...
 
 
Tass & kram
/Lakkan
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elliot

Jättefina foton på er!Gullisar :)

2013-03-19 @ 14:32:48
Postat av: Helene och Lykke

Oj så många fina bilder!
Verkar jättehäftigt det där med tassavtrycken och din lilla tass såg ju ut som ett fint konstverk <3
Onödigt väder vi har fått :( Det är ju faktiskt vårdagjämning imorgon, men det har man nästan glömt!
Nu vill vi ha VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR på riktigt:)
Tass&Kram

2013-03-19 @ 16:01:01
Postat av: Mattes syster

Jättefina bilder!

2013-03-19 @ 21:26:53
Postat av: Lakkan

Helene och Lykke: Matte kan göra ett sånt på dig också Lykke, det är inte så krångligt egentligen men lite pilligt bara. Om avtrycket inte blir bra plattar man till sanden och gör om det. Men mitt blev så fint på första försöket faktiskt! Och det var inte så farligt som jag försökte låtsas...

Roligt att ni gillar bilderna allihopa :=)

2013-03-19 @ 23:01:50
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Ska bli kul att se det färdiga resultatet av de där tassavtrycken. Tror inte matte din har så speciellt mycket emot att få avnjuta några måltider i soffan, speciellt inte om du ligger där och myser med henne!
Jisses vad ni har många fina fyrbenta "polare" i skogen... blev glad att inga grisar var fotade.

Vi kollar varje dag på fotografen sida, men ännu inga bilder upplagda till allmän beskådning.

Snöiga hälsningar

2013-03-20 @ 21:36:11
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Renée m flock

Åh, så mycket fina bilder...måste bara få låna några stycken - det är lite fattigt med foton här hemma för tillfället. Det blåser ju spik ute, så man drar sig för att ta av sig handskarna. Bilden på Lakrits med pinnen...är ju bara Sella upp i dagen och sedan posen i soffan tycker jag är mammas dotter precis!
Å, Beck då...lyssnar med ett halvt öra ;-)
Jättehärliga bilder!

Tänk på oss på lördag när vi springer vänstervarv i Malmö...synd vi inte kan ses :-( Har inte heller möjlighet att komma förbi eftersom jag har Madde med familj nere och då vill skynda mig hem. Det besöket kom lite hastigt på, så jag har inte bortprioriterat något :-)

Jag kanske slår en signal när jag sitter i bilen!
Kramar till er båda
//Renée

2013-03-21 @ 12:01:22
URL: http://www.concurro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0