Omställning på gång

Det var varit en ganska bra vecka men sådär bra helg. Matte har varit lite krasslig och dessutom jobbat och så är det stor omställning på gång att hon ska börja i Ystad imorgon. Hon längtar redan "hem" till sitt vanlig jobb.
 
För min del är allt bra. Det hotas om bad och klippning i veckan men den tiden och den sorgen. Jag har träffat kompisar i veckan, både Elliot, Wallander, Beck och Voffsan. Inte illa alls faktiskt. Och idag har jag fått ett litet spår. Vårens första får vi väl kalla det. Ganska lätt fast det var lockande att spåra färska bambisar. Matte muttrade lite i linan men skötte sig ändå ganska bra.
 
Det är halt i skogen, ren blankis på skogsvägarna. Vi hoppas allt smälter bort i veckan för att inte komma tillbaka mer sedan. Snö kan jag tycka är okej, skönt att rulla sig i men isen halkar till och med jag på och då har jag fyra ben. Matte har satt dubbar på sina skor, bäst så för jag vill inte ha hennes liggandes med kryss i ögonen.
 
Tja, det gäller väl för min del att vara lite extra förstående mot Matte om hon har det lite jobbigt just nu. Jag är ju hennes personliga tränare och coatch. Om jag ändå kunde coatcha henne i säng i tid men det är en svårknäckt nöt!
 
Tasselikram
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Elliot

Bra att du e en sån bra kvack....lr vad det heter...
På tal om bad så råkade jag ut för det i fredags när vi hade gått vår fillifjonkiga runda på revinge...onekligen ett streck i protokollet :(

2013-03-04 @ 14:44:23
Postat av: Lakrits

Nä, så dumt och onödigt med bad. Verkligen ett streck i protokollet. Jag som tyckte du luktade tottigt och gott. Kan det vara Mattes fel som påpekade att du luktade tråkigt på ryggen?

Kvack på dig Elliot. Men smaka på denna! Jag är Mattes livskompass. När hon har problem och inte begriper vad hon vill eller när hon känner sig under isen eller när hon är glad för den delen så vänder hon sig till mig. Jag står med alla fyra tassarna på marken och rubbas inte så lätt i min övertygelse om vad som är viktigt i livet. Så det så.

2013-03-04 @ 21:15:44
Postat av: Wallander & Beck

Hallojsan!
Även här ryktas det om att det väntas bad... har tvåbeningarna fått vårfnatt tro?
Jag & Beck har bestämt oss för att hålla oss så långt som möjligt ifrån badrummet för då kanske vi kan undvika badet, eller inte!
Dock ser vi fram emot vårt gemensamma lördagsäventyr!
Nospussar på er!

2013-03-06 @ 22:02:29
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0