Vårmys

Det blir ganska mycket utomhusaktiviteter nuförtiden. Faktum är att jag försöker vara så mycket ute att jag inte hinner uppdatera min blogg så ofta. Det är bad, bus med kompisar, spår, trädgårdsmys och annat härligt som hör våren till.
 
Vi har haft besök av Wallander och Beck med flock och självklart badade vi hela vägen runt sjön :) Mysigt att plaska med grabbarna!
 
Vi har också träffat Elliot ett par gånger, det har blivit en tur till Bokskogen, en till Revinge och ikväll en tur i Bökeberg.
 
Jag och Matte på Revinge. Matte har hittat en lustig huvudbonat, en svamp som såg ut som en hatt!
 
Ikväll var det hur mycket cyklister som helst och vid lilla sjön i Holmeja var det ett öronbedövande oväsen av en flock tvåbeningarsvalpar som hade ockuperat området så att jag och Elliot inte kunde bada. Ganska oförskämt faktiskt.
 
Vi har varit hemma hos Voffsan med Matte också. Voffsan har fått ett eget litet hus att ha ute så att hon kan gå in där när hon blir för varm.
 
Tre nosar i iglon!
 
Trångt för mig...
 
...men inte för Voffsan
 
Voffsan spanar på förtretliga fåglar.
 
Jag tar igen mig i fåtöljen med fin utsikt över vem som går förbi ute på vägen.
 
Snart dags för nattning. Men först ska Matte rensa min päls säger hon. Blä. Jag råkade landa i en taggbusken när jag och Elliot busade. Så onödigt. Men kul hade vi!
 
Tjingeling!
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Elliot

Ja det är verkligen toppen att vi kan gå/springa busrundor ganska sent på kvällarna nu :)
Den där igloon ser fillifjonkig ut är nog lite nosfiken men skulle vara lite läskigt ifall man fastnade som en propp i ingången...
Voffsan är allt bra gullig :)

2013-05-05 @ 11:36:50
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Viktigare att vara ute & ha det mysigt & kul!
Men kul när det kommer ett inlägg då & då förstås :-)

2013-05-06 @ 22:15:01
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0