Blåsigt och vintertid

Det har varit himla blåsigt ju. Vi hade strömavbrott i måndags kväll och natt. Matte fick tända fotogenlampor och stearinljus. Jag tyckte det kändes lite konstigt först men när kycklingen kom fram på bordet så var jag inte så bekymrad om ljuset och blåsten längre :)
 
Annars är det ganska fullt upp. Matte jobbar fast hon trivs rätt bra nuförtiden. På kvällarna är vi hemma ibland men ibland iväg och tränar och på helgen hittar vi på grejor när Matte är ledig. På söndag åker vi till Stocholm igen. Jag är inte så väldigt glad för det men vi blev ju väl omhändertagna förra gången. Dagismatte ska med såklart! Vildhusse stannar hemma och håller ställningarna.
 
Det har blivit vintertid och det knorrar vi en del över för det har blivit så mörkt på kvällarna. Pannlampan har åkt fram igen och blinkhalsbanden. Ja, det är som det är, inte mycket att göra åt. Imorgon eftermiddag sak jag få träffa Elliot en sväng medan det är ljust för Matte kan komma iväg lite tidigare från jobbet!
 
Korvarunda och mys hemma hos Lindeblads hann vi också med i helgen som gick. Matte tjuvade flera tuggor av min korv. Det kan inte vara meningen!!! Men det var trevligt som vanligt att träffa grabbarna. Fast jag blev trött och gick och nattade mig under bordet när det började bli sent och då grymtade jag lite åt grabbarna när de ville leka. Förlåt men jag orkar inte när det blir sent på kvällen, då är jag van att nanna kudden.
 
Jag lovar att rapportera från storstan och så får vi hoppas att Matte inte drar på sig något elakt virus denna gången för attans vad kass och kraxig hon var! Men hon har piggat på sig igen fast det tog lite tid. Tur det inte smittar, jag går alltid säker!
 
Tass & kram
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Mattes syster

Välkomna tillbaka!

2013-11-01 @ 20:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0