Vår på riktigt och bad!

Det är vår på riktigt och dessutom sommartid. Vi har mycket för oss och det har inte blivit något bloggande på länge. Men nu kommer en liten uppdatering...
 
Vi har tränat lite, spårat, träffat kompisar, Matte jobbar en hel del och så är vi ute och i trädgården och fixar. Vi har hunnit fira födelsedagar för Wallander, Elliot och Lykke! Sedan är det lilla jag i maj!
 
En tokig och lite kul grej vi har testat på jag och Walle är friskvårdssim i bassäng på Malmö Djursjukhus. Först hade vi intro med hundsjukgymnast och blev visade anläggningen. Sedan har vi varit en gång tillsammans och simmat. Läskigt att gå uppför rampen tyckte jag först och konstigt att simma i bassäng men man vänjer sig och det är faktiskt riktigt skojigt! Här kommer lite bilder som Helene tog på oss.
 
Man måste duschas innan. Vi är inte så bekymrade över det utan vi hoppade upp själv och väntade...
 
Min leksak!
 
Sim-sim-sim
 
Åhej, här kommer jag i min fulgula flytväst som man måste ha i början!
 
Gamla fina ankan hänger med!
 
Vila på rampen. Walle tittar på.
 
På rampen och på väg upp. Ojojoj!
 
Matte har köpt klippkort så det blir väl om ett tag igen. Men först påsk. Matte är ledig i påsk och det är första gången sedan hon började jobba! Hurra vad mysigt vi ska ha. Den här helgen har hon jobbat så nu har vi rehab efter det och fixar lite hemma.
 
Tasselikram
/Lakkan
 

Kommentarer
Postat av: Mattes syster

Roligt med poolsim. Men vad konstigt med flytväst. Som om du inte kunde simma! Du är ju nästan född i vatten. ;-) Hur länge behöver man ha flytvästen?

2014-04-13 @ 16:40:18
Postat av: Wallander

Kul aktivitet, ser redan fram emot nästa gång "hela havet ska storma".
Bra att våra mattar köpte klippkort för annars tror jag inte det hade blivit av så ofta som det kommer att bli för oss nu.

Det ryktas att det ska bli några grader varmare igen och extra härligt med lite långledighet.

Om inte förr så ses vi på Annandagen!

Nospussisar

2014-04-13 @ 21:43:44
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Kennelmamman

Håller med...flytväst, men det kanske är regler man måste uppfylla oavsett kunskap från början.
Matte är en riktig baddare till matte, som förstår hur bra och nyttigt detta är för lederna på en "gammal" dam.
GLAD PÅSK TILL ER BÅDA, kram från oss...

2014-04-17 @ 20:01:22
URL: http://www.concurro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0