Vildhunden vädrar vår

Hurra! Snön har smält! Matte är snart frisk! Det är ljusare om kvällarna! Och så luktar det vår så att man blir fnattig och vill gräva och busa!
 
Apropå det som göms i snö... Matte har varit av med en tjockstrumpa ett tag. Hon har inte letat ihjäl sig precis men ändå undrat lite. Igår morse behövde vi inte undra längre. Den låg därute och när snön försvann så kröp den fram!
 
 Matte menar att hon tror hon vet men som kan ha lagt den där. Jag är oskyldig för jag bär inga strumpor. Någon som känner igen sig i att vilja bära strumpor och skor?
 
Igår var vi på Revinge med Elliot & Ann. Voffsan fick också hänga med. Matte hade grävt fram kameran ur vinterförvaringen så här kommer lite bilder.
 
Vi har hittat ett litet hus. Någon hemma?
 
Nä, nu skiter vi det det...
 
Elliot på språng med svansen och tungan som roder!
 
En liten Voffsa på Revinge!
 
Förbaskat hal stock den där...
 
Spindelträdet var spännande!
 
Fokuserad Elliot!
 
Här spanar han aktivt....på mig!
 
Lilla jag, alias Lakrits Hårfager Vildhund...
 
Elliot spanar...
 
Snöfläckar är kul!
 
Vildhunden filosoferar.
 
En fin tur och efter att Voffsan lämnats av åkte vi hem till Elliot och hade myskväll. Jag spanade lite på Lipton, den vita katten. Jag vill honom inte alls illa, vill bara närstudera.
 
Måndag imorgon men Matte har två veckor med lite annorlunda tider, jobbar hemifrån en del. Det gillar jag!
 
Tass & kram
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Wallander

Bra att du vädrar att våren är på intåg... det gillar vi skarpt!
Kul att din matte dammat av kameran igen, jättefina bilder på dig, Elliot & Voffsan.
Hoppas ni får en härlig vecka, hälsa besökarna!

2014-02-16 @ 20:14:21
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Elliot

Det där med stumpan....de e inte jag i varje fall....eller?
Många fina bilder det blev på oss,men det är ju klart att dom blir bra när vi är så gulliga hihi :)

2014-02-18 @ 18:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0