April och sommartid

Dagarna går fort. Det har redan hunnit bli sommartid och idag april. Det är ju skönt på sätt och vis att tiden går fort, särskilt som jag inte är så förtjust i var jag är just nu jobbmässigt. Men det är sista rycket, bara att ta sig igenom det. 
 
Samtidigt känns det så oerhört konstigt länge sedan Lakkan försvann från mig. Det skulle lika gärna kunna vara flera år som två och en halv månad. Hon börjar kännas så långt borta min älskade vän. Inte så att jag glömmer henne men hon är inte med mig jämt jämt varje dag som en skugga längre. Det är på ett vis skönt, inte lika tungt hela tiden men samtidigt oerhört sorgligt. På ett vis vill jag ju ha henne kvar för alltid men samtidigt måste livet gå vidare. Jag slits mellan dessa olika aspekter och särskilt tungt och tomt är det hemma och i Lakritsskogen. 
 
På dagarna och på jobbet går det oftast att hålla tankarna på annat. Det är fullt upp för även om det inte är roligt så är jag upptagen. Men hemma är inte riktigt hemma längre, det är ett litet hus i skogen men inte längre vår lilla plätt på jorden.  Det är så tråkigt att vara där själv och jobbigt på nätterna. Jag bor i bilen mest, nä hos Voffsan också men grejorna är bäst att ha i bilen annars har jag ingen koll på någonting. 
 
Ibland känner jag mig som ensammast i hela världen utan Lakkan. Som att allting bara tog slut med  dig Lakkan. Sålart är det inte så enkelt. Men det blir i alla fall aldrig som det var när jag hade dig hos mig. 
 
God natt min älskade vän. 

Kommentarer
Postat av: Elliot&Ann

Vissa ställen är svårare än andra att befinna sig på,vi har inte vågat eller kunnat närma oss Lakritsskogen ännu...
Elliot vill fortfarande till det där stället i Bokskogen där vi sågs den sista gången,senast nu i måndags....så oerhört ledsamt att se honom och även förvånande eftersom det ändå gått så pass lång tid.Man ska inte underskatta en liten hundkompis sätt att sörja,sakna och undra.

2015-04-02 @ 11:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0