Hejsan

Ja hej på er alla. Luna heter jag och är typ 12 veckor och 2 dagar. Som jag har jobbat för att lära mig tangenttassa. Jag har norpat min Mattes dator. Den heter Äpplet. Hon har en aj-fån också som hon pillar alldeles för mycket på. Den får jag inte låna.
 
Min blogg heter Vildhunden. Jag har fått den och nu får inte Matte skriva mer om hon inte har tillstånd från mig. 
 
Jag bor på ett bra ställe som heter Lakritsskogen. Matte har förklarat att det fanns en gång en alldeles särskilt viktig hund som hette Lakrits. Det var hennes skog. Men Lakrits försvann, ja hon blev sjuk. Sen var Matte hundlös. Ett hemskt ord faktiskt. Men så kom lilla jag! Och jag har fått ta över hela härligheten. Skog, trädgård, hus, blogg. Och en jättestor leksakslåda. Fast godast är det som Matte har på fötterna! 
 
När jag kom hit var jag bara 8 veckor och jätteliten och förvirrad. Jag hade massor med syskon där jag kom ifrån och så vips var jag alldeles själv. Ja inte helt själv ju men jag och Matte kände ju inte alls varandra. Nu börjar vi komma underfund med lite hur vi funkar båda två. Hon är en rolig prick. 
 
Jag har redan flera kompisar. Inte illa men jag är faktiskt rätt social av mig. En fin farbror Elliot, en rolig fröken Voffsa och en busprick GW och en lite stillsammare men fin Wallander. Han var Lakrits kille. Elliot var hennes bästa busvän och Voffsan var hennes bästa Voffsekompis. Så blev Voffsan och Elliot båda utan kompis och fick hålla till godo med varandra. Nu är dom också lite bästisar! 
 
Vi övar på lite olika saker Matte och jag. För en liten stund sedan höll vi på utomhus med lite ditt och datt men jag tappade bort mig och jagade löv för det är så fantastiskt roligt. Nu i veckan ska vi börja på kurs. Valpskola typ. Hoppas det är en rolig historia. 
 
Ibland måste Matte åka iväg till sitt jobb (låter tråkigt men hon säger att det faktiskt är roligt). Då kommer en snäll tant och passar mig, det är Mattes mamma. Hon är lite lugnare än min Matte (det är nog inte så svårt att vara det) och vi har det bra ihop! 
 
När jag kom hit var jag lite benig och liten men nu är jag lite hungrigare av mig och jag har vuxit rätt mycket redan. Matte väger mig och jag har nästan dubblat min vikt. Inte alls illa om jag får säga det själv. Jag ska bli en stor tjej en dag. 
 
Nu orkar jag inte skriva mer. Får hämta Matte för att hjälpa till att få in lite bilder. 
 
Jag ska bita dig i näsan! 
 
hejsan 
 
hittat en rolig sak men den var tydligen inte min 
 
ute i skogen
 
ett fynd
 
i bilen med Voffsan. 
 
Nu ska jag vila mig lite. Hejdå för nu. 
 
/Luna
 

Kommentarer
Postat av: Julia

SÅ himla söt!! :)

2015-08-25 @ 16:40:06
URL: http://juliafridh.wordpress.com/
Postat av: Elliot

Hej din pluttis!Du har verkligen haft tur du,inte minst för alla fina saker som du har fått överta efter en alldeles speciell Lakrits...
Många är begagnade lr ja...och andra är av lite bättre årgång :) Jag vill absolut inte skryta men jag och bror min Wallander hör absolut till det sistnämnda.Vi har mycket att lära dej kan du tro...som att hitta vatten när man är ute och går.Och DET är väldigt viktigt för det kan man ha till många saker t.ex bada,plaska i och att dricka.Vi lär dej mer efter hand.Nu e de slut för nu för jag ska visst passa nån liten skitunge....lr hrm de var visst du som ska komma...hej så länge.

Svar: Min Elliot. Jag vill va som duuuu!
Tack för en jätterolig kväll!!! Bäst att ladda batterierna nu. Fortet har tagit slut.
Lakrits och Luna

2015-08-25 @ 16:44:48
Postat av: Helene, Wallander & GW Persson

Vad duktig du är som har tagit över "rodret" nu... ska bli kul att följa dina kuligheter utifrån ditt perspektiv.

Ha ha, du kommer allt att känna igen ett och annat som Elliot resp Walle kommer att lära dig uppskatta :-)

Hoppas att du kommer att gilla kurseriandet!

Ses på torsdag då vi ska ut på äventyr!

2015-08-26 @ 00:04:23
Postat av: Mattes syster

Kul att du tagit över bloggen redan. Men du verkar vara en driftig tjej. Jag är mattes syster. Bor i Stockholm. Matte har 2 systrar som bor i Stockholm. Vi kommer ner ibland och hälsar på men du är såklart också välkommen till oss sen när du blir lite större och orkar åka så långt. Jag kommer ner till helgen. Men då skulle ni visst iväg på roligheter... :-) Hoppas vi ses i mitten av september då jag kommer ner igen!

2015-08-26 @ 14:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0