Lunadagen

Idag var den stora dagen! Luna skulle hämtas! Voffsan och Gunilla åkte med så att jag kunde vara passagerare med Luna. Lite hemskt kändes det att röva bort henne från flocken men det gick bra. Alla papper påskrivna, vinkar hejdå och på återseende till uppfödaren Marita Hansson på kennel Carmita. 

Lilla Luna sov mest på väg hem 


Väl hemma var hon först lite storögd och kände sig lite ensam men fann snabbt trygghet på mjuka mattan i hallen och provtuggade lite leksaker 


Fågelbaden har hon bestämt är vattenskålar så är det bara. Ett ute och ett inne. Inget nytt, Lakkan var av samma åsikt. Fåglarna får bada någon annanstans. 



Vi jag lekt och myst och hon börjar tycka jag är intressant nu. Fingrar och tår är populära


Sen somnar man bara hur som helst 




Sängen är invigd...


Och nu ligger vi i soffan. Jag och Carmita Magic Tonight. Finaste namnet och passade verkligen bra ihop med Luna. Min lilla guldklimp. Lite mat har gått ner, magen skött sig. Återstår att sova! Valpempo är intressant, nyttigt för en vanligtvis fröken bråttom! Men det finns inget att ha bråttom till nu, jag har det jag vill nu och jag är helt ledig. Bara att njuta och sitta och titta på det lilla livet när hon sover. Snusa på valp och ligga nära. Det finns hopp igen på Solgläntan! 


Kommentarer
Postat av: Helene och Lykke

Välkommen lilla Luna <3
Du vet inte vilken tur du har haft som har hamnat hos Marie på Solgläntan och i Lakritsskogen. Men det kommer du snart att förstå :)
Njut nu av era lugna dagar - snart kommer alla vi andra och vill säga hej :)
Tass och Kram
Lykke och Helene

2015-07-28 @ 12:15:42
Postat av: Helene, Wallander & GW Persson

Åh välkommen lilla söta Luna!
Säger som Helene, vilken lycka för just lilla Luna att hamna hos dig Marie.
Ta det lugnt och när Luna är redo så är vi redo att valpmysa lite.
Njut, bara njut... allt det där andra kan du göra en annan dag!
Kram

2015-07-28 @ 14:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0