Pensionat Chez Luna

Voffsan bor hos oss sedan en och en halv vecka och hon blir kvar en vecka till. Mysigt. Hennes matte drog på semester. Jaja, hon vet att Voffsan har det bra! 

Soffmys


Lilla jag på fältet. 


Omlott på köksgolvet. Bästisen o jag! 

Träning och spår har vi hunnit med. Jag avancerar (trasslet i början är Matte som tramsar runt, inte jag). 




Voffsan och jag på nya jaktmarker! Matte varit där förut såklart. Fulltofta, på vägen till Höör och Teba. 


Bus med Elliot. Voffsan övervakar! 


Finaste farbror Elliot! 


Elliot o jag i full fart. 

Idag fick vi fint besök av Helene med GW och Wallander. 


Alla fyra på bild! 

Vi gick en lång fin runda och så fikade vi på vägen! 



Matte är väl utrustad, tom borste att ta bort snö från stenen 



Hon invigde sin fina ryggsäck som man kan sitta på


Till fika hade vi hembakade mandelskorpor


För idag är en speciell dag. Det är precis ett år sedan Matte blev av med min föregångare Lakrits Mandelskorpa Vildhund. 

Vi tar tänt ljus i Dogland




Och inomhus på den gröna byrån


Nu vilar vi oss och jag tassar på datorn. Har sett att Matte varit lite ledsen idag stundtals och både jag och Voffsan har piggat upp henne enligt alla konstens regler! 

Har lovat Matte att låna ut bloggen till henne sen, hon vill skriva en hälsning till Lakkan. Klart hon får! 

Tassvink och svansvift
/Luna




Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & GW Persson

Härligt att du har öppnat pensionat! Inte svårt för Voffsan att känna sig som hemma för det är hon ju nästan.
Så duktig du är på att spåra, hoppas de nya klövarna blev till belåtelse!
Tack för att vi fick komma ut till er på denna speciella Lakritsdag. Mysigt var det även med gofika i skogen!

2016-01-23 @ 22:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0