Snart jul

 
 
Ja tiden går fort och det har varit en rätt händelserik höst ändå. Voffsan gick och spårade sig till att bli champion i viltspår. Hon är lite mallig över det så jag har bestämt mig för att jag också ska knipa en sån titel. Så nu ligger jag i träning. 
 
Men här är i alla fall bästa kompisen i sin fina rosett: 
 
 
 
Och här är vi tillsammans i skogen på en sten, jag och min bästis. 
 
 
Vi tränar i alla väder verkligen! 
 
 
Matte är glad trots snön! Ser ni! 
 
 
Det lackar mot Jul och Matte har gjort en jättefin julhund till vårt hem. Han heter Balder och lyser fint i mörkret. 
 
 
Matte har gjort en massa adventskalendrar. Det här är min. Dom lyckliga övriga är Voffsan som har extra stor kalender med paket även till mig, GW, Elliot, Lykke och Candy
 
 
Idag var jag med om något alldeles nytt i mitt liv. Bassängsim! På Djursjukhuset. Matte verkade hemtam där men jag var där för första gången. Läskigt tyckte jag med rampen och att gå i vattnet på det viset men efter en knapp halvtimme hade jag övervunnit det hela och kastade mig modigt ut för att hämta min finaste leksak! 
 
På väg ut: 
 
 
Och tillbaka...
 
 
 
Först hade jag en fånig flytväst på mig, tror mest det var för att Matte skulle kunna hålla i mig utan att dra i pälsen. Men sen när jag vande mig och hon förstod att jag var mer störd av västen än den var till nytta så åkte den av. 
 
En rolig upplevelse var det! Hoppas vi gör det fler gånger! 
 
Tiden går snabbt och snart är det jul. Mattes systrar och lille Max kommer på besök och så blir det lite julfirande. Matte jobbar på dagen på Julafton men är med på kvällen. Det blir nog finfint. Jag hoppas jag får mycket gott! 
Matte hoppas mest på att det ska vända och gå mot ljusare tider. Det gör det snart har jag förstått, närmare bestämt på torsdag är det mörkaste dagen och sedan går det mot ljusare tider. Ja, det är avgjort roligare när det är ljust sent på kvällen och man kan hitta på en massa saker. För att inte tala om morgnarna, det är sömnigt att gå ut i mörkret. 
 
God Jul på er och ett smällar och raketfritt nytt år. Tänk på mina kompisar som är rädda och lägg inte pengar på sånt skit som smällare och raketer! 
 
Tass & kram
/Luna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0