Lunas sommar

Ja dagarna bara går och vi är mitt i sommaren säger Matte. Jag tror hon har rätt. Så var blev den av så långt? 


Vi inledde juni med spår och Småland som jag skrev om i förra inlägget. Sedan jobbade Matte rätt mycket men plötsligt var hon ledig en vecka! Ja veckan innan dess var hon utomlands!!! I Danmark 😊. Hon åkte tåg dit och tillbaka och jag märkte ingen skillnad, hon lämnade och hämtade mig som vanligt. Men hon tyckte det var lite stökigt. Ja ni som känner henne vet att hon gillar att vara hemma. 

Den lediga veckan var vädret blandat men lite fina bad fick vi ändå! 

GW och jag myste och badade! 

Bad i dammarna på Dagis
Spring i benen
Riktigt mys!
Ligg stilla GW så jag kan pussa dig!

En kväll hade vi fint väder när vi gick runt sjön jag och Matte! 

Bryggspan
Hur långt är det ner där egentligen?

Vi var i Tvedöra med Elliot också. Så fint!

Här kommer jag glidande...
På väg upp!
Ute och plaskar ihop
Finaste Elliot

Sen åkte vi till Dalarna med Voffsan och Gunilla. Det blev mycket bil men det var ändå en trevlig tur! På vägen upp bodde vi i Askersund. Matte var väldigt missnöjd med boendet som hon tyckte sig blivit lurad på. Fula gula stugan fick den heta. Hon muttrade och suckade men vi sov där och åkte sen vidare. 

Voffsan i fula gula stugan

Efter Askersund blev det Dalarna. Fin stuga där, nära till skogen. Konsert på Dalhalla åkte vi på under kvällen. Jag och Voffsan fick lyssna från bilen men det gick bra, Matte tog ut oss en lång runda innan. Vi sov gott sen och drog söderut igen på lördag förmiddag. Lite stopp på väg mer och sen kom vi till fina Ombergs nationalpark. 

Fontänen i Dalhalla
Scenen

Vi sov gott sen och drog söderut igen under lördag förmiddag. Lite stopp på vägen och sen kom vi till fina Ombergs nationalpark. Vilket fint ställe! Efter incheckning där Matte fixade ett extra rum utan att det kostade extra tog vi en lång runda i skogen. Så fint där var! På kvällen blev det lite party på vårt rum efter en tur till Ödeshög. 

Kvällsmys

Nästa dag åkte vi runt och vi tittade bland annat på ett fint hus där en som hette Ellen Key hade bott 

Jag och Voffsan framför trappan!
Roliga små hus. Till bin säger Matte
Fin utsikt!
Matte njuter
Fin blomma. Hade passat fint på min näsa!
Snygga rosor tyckte Matte

Sen bar det av hemåt. Skönt sa jag när vi kom hem! Och sen har vi hållit oss hemma. Matte jobbar men vi tränar, går, träffar kompisar mm. Vi har det bra fast Matte längtar till semestern! Ibland ligger jag på min tron där ute. 

Jag på min tron
en vacker regnbåge

Nä nu är det läggdags! 


Natti natti 

/Luna


Kommentarer
Postat av: Elliot

Hej min lilla "lärling"! Du är då ute o luftar pälsen då och då,ser jättefint ut där ni var....alltså inte fula gula stugan då förstås.Jag är glad att du finns och att jag får vara med på hörn fast jag är en gammal gubbe :)
Vi ses!

2017-07-20 @ 12:32:20
Postat av: Anonym

Hej Luna! Vilken trevlig berättelse om din och mattes första semestervecka. Ni verkar ha det jätteskönt tillsammans. Och vilken stilig vän du har i GW. Hälsa matte från Anna, ännu en av mattes kollegor. Gläfs och puss på dig!

2017-08-21 @ 06:48:38
Postat av: Anonym

Hej Luna! Vilken trevlig berättelse om din och mattes första semestervecka. Ni verkar ha det jätteskönt tillsammans. Och vilken stilig vän du har i GW. Hälsa matte från Anna, ännu en av mattes kollegor. Gläfs och puss på dig!

2017-08-21 @ 06:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0