Hösten är här

Sommaren försvann i ett nafs. Vi hade en skön semester men den gick fort! Nu blir kvällarna och morgnarna allt mörkare. Lite synd att inte kunna vara ute så mycket men  vi har ett fint hus och ska inte klaga. 

 
Det har varit ganska mycket träning. Mest för Voffsan som har tävlat både viltspår och lydnad men jag har också drillats. Ingen tävling än för mig dock, Matte säger att jag behöver mogna lite först. Det vet jag inte om jag vill faktiskt. 
 
Det har gått utmärkt för Voffs! Jag har varit suppprt. Hon har tagit två förstapris i viltspår och ett andrapris i lydnad som var nära ett förstapris! I Sjöbo i helgen som gick vann hon och Matte lydnadsklassen. 
 
 
Överst på pallen! 
 
 
Belöning vid bilen! 
 
Jag gillar att träna så det kan nog bli bra så småningom. Sen cypressen föll för motorsågen har det blivit mer plats för träning där! Och det är en perfekt plats för mig! 
 
Lilla jag med min metallapport
 

Man kan också använda stubben som tron och viloplats. 

Utblick över mina ägor
Perfekt för mig
Och bästa viloplatsen. Eller?
 

Voffsan och jag är ju ute mycket ihop. Fälten nere vid sjön är nyskördade och där kan man springa som bara den! 

Voffsan o jag på fältet
Nere vid sjön brukar jag kolla in båtarna. 
 
 Hopp i båten! 
 
Ibland är jag faktiskt ute själv också i gröngräset. 
 
Lilla jag nere vid sjön
 
Och ett bad är aldrig fel! 
 
 
Vi har varit och hälsat på en kollega till Matte som har två barn, Mysig familj, full rulle och kul att komma på besök. 
 
Jag mitt i röran :) 
 

Syster Yster kom på besök förra veckan. KUL tyckte jag. Särskilt när hon spejade piano. Då fick jag världens feeling och diggade och ylade och hoppade upp på puffen och dansade 

Party time
 
Visst är jag söt?
 
Matte har höstfixat en del i trädgården. Bland annat tömt pallkragar. Jag hjälper till såklart! 
 
Trädgårdsmästarinnan
 

Och gissa vad där fanns, jo ett sparat märgben. Nam-nam! 

 
Dom sista solrosorna pryder nu vårt soffbord. Matte gruvar sig inför vintern och att det tar så lång tid innan det blir vår. Jag och Voffsan får hjälpas åt att peppa och hålla igång henne! 
 

När det blir mer tid inne får man helt enkelt roa sig med det som finns till hands 😊. Här gick Matte på toa och lämnade mig med en kartong 

 
Vi var på kennelträff i helgen. Skoj att se så många syskon och halvsyskon. Vi hade en liten kenneltävling också i apportering och se den vann jag och Matte, fast vi har tränat mycket mycket knapphändigt. Kanske sammanlagt fem gånger. För det mesta tränar vi ju lydnad och spår. Men här är faktiskt ett foto på mig i action med apportering. Det är inte från i lördags för det regnade hela tiden så det enda foto vi har är från fikan under carporten och där syntes inte lilla jag men här är jag: 
 
 
Och det får avsluta kvällens inlägg. Ha det gott! 
 
/Luna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0