Snart november

Det har verkligen varit höstväder. Matte gillar det inte. Jag tycker det tråkigaste just nu är att jag löper och inte kan träffa mina kompisar som vanligt. Jag terrar Matte en del på kvällarna och ikväll har vi rullat boll och spelat brickspel. Skitkul!!! 

Men trots regn och mörker hinner vi med lite uteliv mellan varven. Alla krukor ska till exempel in. Jag hjälper till att passa dem! 

(null)
Krukvakt

(null)
Vilsamt jobb 

(null)
Nästan lite tråkigt... finns det inget kul inuti? 

Vi träffade Elliot precis i början av mitt dumma löp. Kul som vanligt. Elliot har haft en nalle i sin bur som jag alltid har tyckt var så fin. Den är gammal och tillhörde Elliots föregångare. Jag brukar hoppa in i Elliots bur och låna nallen lite. 

(null)
Vill ha... 

Och gissa om jag blev glad när jag fick förvalta nallen. Den bor alltså hemma hos mig. Närmare bestämt i soffan. 

(null)
Nalle flyttar in ❤

Sen har vi faktiskt varit på utflykt till en jättefin strand. Matte skulle föreläsa en kväll och vi åkte tidigare för att slippa all trafik. Så promenerade vi vid havet i Nyhamnsläge där Matte bodde på somrarna när hon var liten. Jättefint var där! 

(null)
Lilla jag spanar ut över havet! 

(null)
Bäcken utforskas

(null)
Den fina heden

Föreläsningen gick bra och vi åkte hem nöjda båda två! 

Annars börjar världen anta allt mer svartvita färger. Vi går ofta runt sjön. Vi tycker båda mycket om den rundan. Så här såg det ut häromdagen. 

(null)
Suddigt... men ändå fint. 

Hemma i trädgården har Matte fått igång belysning i Dogland. 

(null)
Statyn upplyst 

Vi har också fått en fin ugglepumpa av Voffsans Matte. Den lyser upp fint om kvällen. 

(null)

Imorgon kväll är Matte sån där bakjour och då ska jag sova på Dagis. Det blir Nattis då. Men det går bra. Sen vill jag spela spel i helgen! 

Ha det finfint! 

/Luna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0