Vinter blev vår och sommar

Hej på er, 
Ja det är ruskigt vad tiden går fort. Vi har roligt för det mesta i alla fall och har det trevligt tillsammans Matte och jag, med eller utan kompisar. Men vänner är det bästa som finns och gör livet roligare! 
 
Det blev vår och det var vi glada över! Vintern var lång och snön låg kvar till den 10:e april ungefär (säger Matte som håller ordning på sånt där). Själv minns jag mest det som är nu. Därför är foton bra för då kan jag få hjälp att komma ihåg allt roligt som vi har gjort! 
 
GW har flyttat till stan igen och därför är det extra skönt för honom att komma ut i skogen ibland. Här är han och jag på en mossig sten, blöta och söta....
 
 
 
En av mina favoritsysselsättningar är att jaga sork. Här är jag mitt i ett härligt sorksprång på kvällspromenaden i min skog. Sorken, ja den kom undan även den gången men roligt hade jag i alla fall! 
 
 
En annan av mina favoritsysselsättningar är att bada. Det finns finfina dammar på Dagis och här röjer jag runt i en av dem. På jakt efter, ja vad tror ni?!?! GRODOR såklart!!! 
 
 
 
Ibland måste man vila sig och det gör man bäst på sin egen tron hemma i trädgården medan Matte grejar runt. 
 
 
 
Vi var hemma hos Elliot också i våras och då spanade jag som attans på katten Lipton som jag tycker är myyyycket intressant! Jag vill ju bara titta nära på honom men Matte är efter mig som en hök så jag får aldrig chans att bekanta mig närmare med honom. 
 
 
 
Sedan blev det alldeles plötsligt väldigt varmt ute. Jag har sett till att vara mycket i skuggan och här ligger jag i grönskan under uteplatsen på Dagis och vilar mig. 
 
 
 
Helt plötsligt var vi i slutet av maj och då fyller ju lilla jag år. Jag har fått en "liten" banderoll av GW's matte Helene som jag kan sätta upp så att alla som går förbi vet vilken viktig dag det är! 
 
 
 
Min födelsedag firade vi sedan med bad i Vomb, hundbakelser och paket vid stranden med Voffsan och GW, Matte och Helene. 
 
 
 
Sedan fick jag öppna paket och då hjälpte Voffsan såklart till! 
 
Ja jag firades i dagarna tre minst av kompisarna GW, Elliot, Lykke och Candy så det var helt fantastiskt. Egentligen vill jag fylla år varje dag men Matte säger att det inte går för sig. 
'
 
 
Matte och jag har varit ute och tävlat viltspår minsann! Här är ett fint diplom som jag fick. Jättesvårt har det varit på grund av torka och värme och jag fick verkligen jobba men det gick fint båda gångerna vi har varit ute så nu ska vi spana in en tredje tävling i sommar. 
 
 
 
Voffsan var också med och startade på spårprov nr 2 (taxklubben) och förutom att spåra så var hon såklart intresserad av käket. Typiskt Voffsan. 
 
 
 
Mer bad i Vomb med Elliot. Världens bästa badställe för där är en lång fin sandstrand så det känns som vid havet men jag kan bada där för vattnet är inte salt. Jag blev hemskt kliig en gång när jag hade badat i havet så Matte vågar inte låta mig hoppa i där mer. Det var riktigt jobbigt faktiskt för klådan höll oss vakna på nätterna och Matte fick bada mig varannan dag i två veckor. Jag är tydligen ingen salt brud. 
 
 
 
Blå himmel och sommarvärme på träningarna. Här är jag extremt fokuserad....på en insekt. 
 
 
 
Ibland har det varit så varmt att enda åtgärden är att bara ställa sig i vattnet och vänta på svalare tider...
 
 
 
Gräsmattan har fått en gul ton av torkan. Matte har vattnat och vattnat sina blommor. Vi hoppas på mer regn, det kom lite i helgen men knappast tillräckligt. 
 
 
 
Och mitt i all värmen har Matte gjort klart vår nya uteplats. Stenarna har hon grävt upp, dom låg gömda under gräset på andra ställen på tomten. Och sedan har hon grävt ut, burit, grejat, burit mer, grävt mer, pausat, pustat, svurit, gått på det igen och till slut är det klart! Nu väntar vi bara på våra nya utemöbler som Matte beställde närom natten. Jag ska tydligen få en fin loungepall som är stooor och med dyna och låsbara hjul så att den står stadigt när jag kliver upp. 
 
Vi får rapportera mer är härligheten är på plats. 
 
Nu vill Matte ha datorn för att visa Voffsans Matte var vi ska åka på semester i sommar. Bäst jag drar mig tillbaka. 
 
Tass & puss
 
/Luna
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som sköna, varma och ibland även med hemliga, spännande inslag så som tillvaron kan vara för både 2- och 4beningar🐕🌭🍰🥇🎈🎈🇸🇪☀️

2018-06-20 @ 15:35:32
Postat av: Anonym

Hälsningar från Concurros flock🎼🎼

2018-06-20 @ 15:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0