Bastudden 2021


Förre helgen var vi på bästa Bastudden, en tradition som är inne på femtonde året enligt Matte. Lite färre år för mig, jag är ju sex år nu. 

Det blir mycket bad. Allt annat är orimligt. 

(null)

Mysigt det ser ut eller hur?! Och fiffigt av mig att sno GWs grej så att han simmar nära mig. 

(null)

GW med Fyren. 

(null)

Jag på väg upp med Gula bojen. 

(null)

Lite smarrigt tugg på gräsmattan. 

(null)     

GW äter fooort. 

(null)

Jag klart långsammare. 

Vi hittade en dansebana. Jag och Matte tränade lite inför en grej. 

(null)


(null)


Egentligen var vi på jakt efter "kärleksstigen". Den fanns tydligen före min tid. Tyvärr var stigen borta. Men som tur var inte kärleken 🥰

(null)

Kan vi få bada nu (igen)? 

Det lagades mat också. Jag och GW var mindre intresserade av svampen. 

(null)

Men desto mer av korven!!!! Se så vackert den tillagas. Vi var mycket delaktiga! 

(null)

På lördagskvällen gick vi som vanligt till Kärrasand for att köpa glass. Det var ett farligt oväsen där, någon slags rockkväll. Problemet var att den humorlöse och väldigt tråkigt vakten inte ville släppa in Matte för att handla glass. Fattar ni vad snålt!!!  Det kvittade hur trevlig hon var. Hoppas han ruttnar över vintern. 

Men Matte löste det. Hon hittade en person som hon desperat vände sig till och som visade sig bestämma över vakten och hon blev insläppt till vaktens stora irritation. Glassen köptes och ut kom en glad Matte. 

(null)


Snabbt som attans slank glassarna ner. Gott var det!!! 

Efter frukost och en runda och städning och sista badet bar det av hem framåt lunch på söndagen. När vi kom hem vilade jag mig bland mina saker. 

(null)

Med resterna av hjärtetugget ❤️

Vi ser såklart fram emot fler fina turer till Bastudden! Nästa sommar. Eller kanske tidigare. Vem vet? 

Efter tre veckors hårt jobb sedan slutet av semestern ska Matte faktiskt ha lite ledigt igen så ni kan se fram emot lite mer semester rapportering. 

Tass & puss
/Luna 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0