Bad bad och mera bad

Det är så himla varmt!!! Gissa vad jag vill göra. Matte säger att jag riskerar att ruttna och att vi måste tunna ur pälsen på valda ställen. Okej, jag går med på trim om jag får bada. Helst obegränsat men det lär väl inte hända. 

Nåväl. Vi har hunnit med två Häckebergare till sen sist, två Vombare, några rundor i Dörröd och några hemma. Myggen börjar minska något hemma nu, det har inte varit nådigt. 

Lite bilder från veckan som gått… 

Vi börjar med Vombaren…

(null)

Ni ser den fina torra vassen. Gissa vad den är bra till? 

(null)

Rullerullerull. Bästa massagen! 

(null)

Och sen lite posering! Vi tittar åt samma håll jag och Voffsan ! 

(null)

Bad i den vackra kvällen. 

(null)

Posering på bänken vid strandens slut innan vi vänder. Obs! Vi tittar åt samma håll igen!!! 

(null)

En härlig strand är det! Bäst är att få orkar gå så långt för att sola och grilla så vi brukar få gott om plats. 

En annan kväll tog vi en runda i Dörröd och då var det Voffsan som råkade i knipa för hon hade gått i kladd och var svart om benen. Så hon åkte på fotbad i balja. 

(null)

Inte så nöjd Voffsa… Jag håller mig på lite avstånd. 

Hemma har Matte planterat och grejat. Jag är hjälpreda 

(null)

Vi spårade också i söndags. Här vilar jag mig med min klöv efter ett lååångt spår. 

(null)

Och så här trött var jag när vi kom hem efter spåret. 

(null)


Sen har Vildhusse envisats med att jag ska ha en ramp i hans damm. Jag tycker det är lite onödigt när jag kan gå genom grönskan men nu när han har gjort den så fin får jag helt enkelt gå på den. 

(null)

Hemma gillar jag att ligga på min stubbe. 

(null)

Och även på min egen utebädd. 

(null)

Nu är det Natti Natti för mig! 

Tass & puss
/Luna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0